Låter ruggigt gott!! ![]()
Här blir det ris och korvstroganoff på hjortkorv
lite klent med grönsaker dock men det är ju åtminstone lite gullök i grytan ![]()
Det blev en tråkig fralla och en juice på Ryhov sjukhus till lunch idag ![]()
på Ryhov sjukhus
Hoppas du inte var där för något allvarligt!
…själv har jag ätit en riktigt schysst pumpagryta.
Ikväll är det frugan som ska ta hand om sin sjuke make som ligger i sängen och ser Rick and Morty och läser om bolån. Så jag inväntar spänt middagen!
Igår, bara för att ge ett svar på frågan, så åt vi tacos. Det är fortsatt Taco Tisdag hos familjen Elofsson. En tradition som började i Umeå under studietiderna där man kunde få en taco för 15kr på taco bar på tisdagar. Var man även med och tävlade i deras musikquizz på tisdagar så kunde man vinna 300kr. Det innebar att jag och några musikaliska klasskompisar åt gratis nära på ett år för att vi vann det varje vecka.
Fick veta att det inte var så allvarligt så nu går vi vidare med livet ![]()
Nu alldeles strax blir det rostad paprika/sötpotatissoppa och vitlöksbröd ![]()
Ikväll blev det stekt kyckling i en sås av svart trumpetsvamp, lök, vitlök, tomatpure, soja, kycklingbuljong, skvätt grädde å en kapsyl whisky. Spagetti till det.
Låter väldigt gott, ska nog svänga ihop nåt liknande.
Pasta med köttfärssås idag. En maträtt som vi säkert gör 1-2 gånger i månaden ![]()
Rester från veckan
ekonomiskt o bra
Men framförallt pga tidsbrist
Har just handlat för veckan. Ikväll blir det rostas med klyftpotatis och massa lök och butternutpumpa med rikligt med timjan. Tänkt göra ett kryddsmör till det av finhackad stekt svart trumpetsvamp.
Lördag salsiccia i tomatsås å pasta.
Söndag ska jag lura i gubben Oump maskerad i tikka masalasås och butternutpumpa å lök
Bra väder för en soppa med kött och rotfrukter!
Tror grytan är på 12 l om nån tycker det ser lite ut ![]()
Smarrigt! Jag tänkte göra potatismos ikväll och steka några korvar till det ![]()
Snubblade över ett tillfälligt parti ekologisk nötfärs på Willys för 99 kr/kg ikväll.
Det blev fetaostfyllda nötfärsbiffar med ugnsrostade potatisslantar och hot chili bea. ![]()
Comfort food❤️
Det kallar jag god jakt!
Ikväll blir det fetaostfylld lax med fluffig potatis med sallad och lite smörsås (har inte hittat en bättre sås som passar, kanske för att jag inte är någon expert i köket hehe:-))
Fetaostfylld lax med dill och citron | Recept - Zeta
Fläskfilegryta med dragon, kantareller och knaperstekt pancetta
sist åt vi med ris till, idag blir det hasselbackspotatis.
Ikväll blev det bara vanliga runda pannkakor ![]()
![]()