Vad blir det för mat?

Idag blir det biff stroganoff med mycket champinjoner. Sallad med ruccola, tomat, lök och kikärtor. Av rostbiffen jag har som grund kan jag dessutom yxa ut några “biffar” som får ligga i marinad för grillning senare i veckan.

3 gillningar

Låter inte dumt! Jag har inte ens funderat på vad vi ska äta ikväll :joy: Får bli något spontant och enkelt. Kanske hämtmat.

1 gillning

Havregrynsgröt till middag!
Oväntat gott. Självklart toppat med en stor kula vaniljglass! :joy:

3 gillningar

Köttfärspaj och grönsallad :yum:

3 gillningar

Klyftpotatis, schnitzel, bea och grönsaker marinerade i citron, dill och gräslök.

4 gillningar

Köttfärssås (örtig sås, med lite sting) och spagetti, samt kokta grönsaker (broccoli+blomkål+morötter)

3 gillningar

En klon av förskolans broccolisoppa.
Hur kommer det sig att alla barn gillar den soppan men avskyr alla andra former av broccoli? Eller grönsaker överlag.
Det hjälpte visserligen att gratinera några surdegssmörgåsar till soppan men de klarar sig utan detta också.

3 gillningar

I går kväll lagade jag grekiska biffar, klyftpotatis och tzatziki :yum:

3 gillningar

Riktig svensk husmanskost idag :grin:
Stekt Strömming med potatis och romsås

9 gillningar

Pizza till lunch och nu vankas det kladdkaka med vispgrädde och blåbär.

Den här dagen har inte gått i hälsans tecken :joy:

3 gillningar

Idag blev det dillstuvad potatis (även persilja och skånsk senap i stuvningen) samt isterband och lite skivade rödbetor till det :yum:

4 gillningar

Pasta carbonara :yum:

4 gillningar

Älskar pasta Carbonara…

Men idag blev det pasta med rökt lax och färska räkor.
Inte så dumt det heller. :yum:

3 gillningar

Krögarpytt med stekt ägg och inlagda rödbetor.

4 gillningar

Idag blev det hemmagjord kålpudding med rårörda lingon.

6 gillningar

Skinkschnitzel med massa gröna ärtor, tomatsallad och klyftpotatis klämde vi oss häromdagen och idag blir det blandfärsbiffar med inklämd fetaost som får koka länge i en tomatsås. Ser att fler har ätit det de senaste dagarna…

Har även laddat upp kylskåpet med färskost och ska testa laga baskisk ostkaka för första gången. Vi älskar “vanlig” ostkaka men den har blivit rejält dyr i butiken. Ska se om min hemgjorda baskiska kan vara ett alternativ nu när jag är tidsmiljonär…
.

.

3 gillningar

Baskisk ostkaka? :thinking: Måste googla! :slightly_smiling_face:

1 gillning

:joy:jag också när jag hörde det för första gången för en tid sedan…

1 gillning

Såg gott ut! Kanske man skulle testa någon gång :slight_smile:

1 gillning

Usch, en ”burnt basque” kan bli så farligt god!

2 gillningar