Vad blir det för mat?

Ikväll lagar vi bulgursallad med vitkål, rostade kikärter, majs och vitlökssås.

2 gillningar

Idag blir det kyckling med mjukt täcke av ajvar, lök och vitlök.

3 gillningar

Spaghetti och köttfärssås blev det till lunch. Säkert 10:e gången i år redan :joy:

2 gillningar

Själv så anser jag att rotmos med fläsklägg är det närmaste man kommet himmelriket på en tallrik i detta jordeliv.
Jag lagar det till perfektion.
Näst tycker jag är Kalvkött,kokt potatis samt den öberjordiska dillsås som hör till.
Jag har problem med såsen…andelen ätticka är av direkt avgörande betydelse har jag insett…dessutom skall naturligtvis socker till för att som nästan alltid fullborda den kulinariska upplevelsen.

Jag vill bara påpeka i tråden att svensk husmanskost är oöverträffad i smak samt elegans.
Ni skiter i vårt gemensamma kulturarv på egen risk.
Ni är de individer Ni är idag delvis på grund av vår kost.
Ni vet icke vad Ni misar när Ni struntar i att tillreda Eder kålsoppa elle Edra kåldolmar från grund.

De är vad Ni är.Glömmer Ni det så är det Ni som losar.

Tidigare idag så blev det smaschad hamburgare och pommes och chilimajo

Och till kvällsmat, basilikakyckling med färskpotatis.
Rödlök och tomatröra, stekt majs och lite gurka fick bli tillbehören idag :slightly_smiling_face:

6 gillningar

Sockerkaksbotten med nutella och marsansås. Toppad med grädde, hackad choklad (marabou daim), rivet limeskal, lite geléhallon och sedan limemarinerade jordgubbar.

7 gillningar

Har tagit upp kantareller ur frysen så ikväll tänkte vi göra kantarelltoasts och en god grönsallad till det :yum:

3 gillningar

Hel ugnsgrillad kyckling med ris och bearnaisesås :slightly_smiling_face:

Även passat på att göra nästa veckas matsedel :partying_face:

5 gillningar

Trevlig meny! :+1:

2 gillningar

Ikväll blir det stekt lövbiff fylld med stekt lök, dijonsenap, saltgurka och kryddor. Till det potatismos, skysås, riven pepparrot och en äggula som pricken över I:et :yum:

4 gillningar

Cowboysoppa med mjukt bröd och gräddfil(som blev crème fraiche istället för den var öppnad :sweat_smile:)

5 gillningar

4 gillningar

Idag blev det lasagne :slight_smile:

3 gillningar

Potatismos, pannbiffar, gräddsås och lite grönsaker till det :slight_smile:

3 gillningar

Chicken cashew och ris :slightly_smiling_face::+1:

7 gillningar

Du är ambitiös med dina maträtter. Roligt att följa och åh vad gott det ser ut. :yum:

5 gillningar

En stor favorit! :yum:

2 gillningar

Nu lagar sambon många av maträtterna men vi försöker att ha en varierande kost så det blir många olika rätter :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Idag behövdes det inte laga någon mat. Behövde istället äta ur lite matlådor :slight_smile:

Men undra vad man ska hitta på till helgen? :thinking:

2 gillningar

Ikväll vankas det pizza i alla fall :slightly_smiling_face:

3 gillningar