Vad blir det för mat?

Köttfärs- och broccolipaj i ugnen i detta nu.

8 gillningar

Snyggt! Ser gott ut :yum:

3 gillningar

Planen var köttfärssås å spagetti men hade inga krossade/passerade tomater hemma (har det nånsin hänt tidigare…:face_with_monocle:tänk om jag börjar bli gaggig) så det får bli cowboyvarianten med vita bönor i tomatsås. Funkar också!

3 gillningar

Precis ätit vitvinskokta blåmusslor med gott valnötsbröd till. Slurp sa det bara! :yum:

4 gillningar

Idag blev det oxfile med vitlökssmör samt kokt broccoli och morot.

3 gillningar

Höjdarmiddagar igår ser jag :yum: Musslor är sånt jag bara lagar när jag ska äta själv. Här blir det ihopskrap/frysrensning. Påse med gula kantareller, Ica potatisterriner och hela jordgubbar sedan midsommar som alltså har legat aningens för länge i frysen och pannbiff från tidigare i veckan. I morgon blir det kyckling från samma frysrensning (tömmer sommarstugan). Nu är det bara några vändor kvar, blir klart i veckan.

2 gillningar

Fortsätter festen med oxfilepasta med pepprig sås :yum:

4 gillningar

Idag blir det kyckling med dragonsås och ris till det. Sen ska jag göra nåt med parmaskinka för jag behöver förpackningen till mitt miniatyrskapande. Ska ha den lite styva plasten till att göra färgade, “blyinfattade fönster” :rofl::joy::sweat_smile:

4 gillningar

Nyss ätit kycklingburgare och ikväll blir det något gott med räkor :yum:

3 gillningar

Grillad karre med potatissallad, mariestad och snus som efterrätt.

4 gillningar

Fy sjutton va gött! :yum: Eller ja, allt utom det sistnämnda då :joy:

2 gillningar

Idag blev det halloumiwrap i Londonsolen på väg mot skivbutikerna i Camden. :yum: :+1:

5 gillningar

Toast skagen och sparris :yum:

10 gillningar

Vilken fin uppläggning. En eller två citronskivor och du är där.

3 gillningar

Tack :slightly_smiling_face: ja, citronen skippade vi denna gången. Har citron i röran samt en skvätt citron i pannan när jag stekte sparrisen.

3 gillningar

Böntacos på gång nu. Bild från receptet.

4 gillningar

Gårdagens mat faktiskt. Ikväll blir det grillad kyckling, revbensspjäll och klyftpotatis.

4 gillningar

Ostkaka, grädde och hjortronsylt i kvällssolen :yum: :sunglasses:

4 gillningar

Pasta med ost&skinksås.

4 gillningar

Soppa på blomkål och rotselleri. Med lite basilikaolja och krutonger.

4 gillningar