Vad blir det för mat?

Tillbringade vintern utomlands med mycket gott att äta och dricka vilket resulterade i en släng av fetma. Håller nu på att gå ner i vikt så jag tog bara en taco…

1 gillning

Grillad kyckling och pestopasta idag :yum:

2 gillningar

Idag blev det en hemgjord fiskgratäng med blåkveit (liten hälleflundra).

… med egenodlad dill, mycket mer smak än den man köper. :yum:

4 gillningar

Igår blev det salsiccia med mycket röd paprika och lök. Pasta till det. Idag blir det varmrökt lax och en potatissallad med egen odlad sparris, gräslök och pepparrot

4 gillningar

Köttfärssoppa på spisen. Med potatis, paprika, vitlök, gullök, buljong och toppas sedan med en klick grekisk Yogurt. :yum:

5 gillningar

Här blev det frysrensning idag:

Orange chicken med köttfärsspett med pommes till. Både svampsås och favoritsås fick det bli för det fanns inte så mycket av någon av dom :slightly_smiling_face:

Till efterrätt: chokladbollskladdkaka med kokos :+1:

6 gillningar

Vit sparris från Österlen, serranoskinka och hollandaisesås. De båda sistnämnda inte från Skåne, men en bra kompisar ändå. Nu på flygplatshotell, nästa vecka hoppas jag kunna rapportera om sydafrikanska köttbitar!

4 gillningar

Idag blir det grillade kycklingspett med lök ananas å tomat med lite texmexkrydda på. Till det rester från smashade potatisar från tidigare i veckan. I morgon äter vi nog upp den varmrökta laxen som är kvar. Troligen i pajform då jag hämtat ny laddning ägg här på byn. De är såå vackra!

6 gillningar

Grillat några korvar med klassiska tillbehör till det :yum:

3 gillningar

Ikväll blev det ugnsbaguetter & risgrynsgröt!
Glass till efterrätt (såklart).

2 gillningar

Snabbt och enkelt med Oxpytt och stekta ägg. Rödbetor till det.

2 gillningar

Dumplings kan jag inte få nog av så det blev det igen idag. Säkert 4-5:e gången bara i år :joy: Med en god dip till såklart. Orkar inte göra egna så köper färdiga direkt från frysen och antingen ångar eller steker hemma :yum:

1 gillning

Idag åts det rester från veckan som blivit över. I helgen blir det nog lite god utemat :yum:

1 gillning

Igår gnagde vi på pajen med varmrökt lax och sparris från tidigare i veckan. Idag grillar vi entrecote som vi kommer att tugga i oss med en tysk potatissallad gjord på Amandine och grillade tomater, sparris och lök. I morgon blir det rest på lövbiffsrulader fyllda med bacon och lök som fått koka länge i tomatsås kryddad med mald Karljohan svamp. Inge synd om oss idag!

3 gillningar

Pannbiffar, potatismos och gräddsås :yum: En klick hemgjord vinbärsgelé till det.

3 gillningar

Fick med oss en hel del rabarber från stugan (egenodlad från frö :slightly_smiling_face:), så det blir nog rabarberkräm till efterrätt, nu försöker jag tina lite köttfärs för att få något att äta… (Kom hem lite sent, min sambo och jag är lite trötta efter åtta timmars körning)

2 gillningar

Pasta carbonara :yum:

7 gillningar

Idag blev det en god köttfärspaj med västerbottenost :slight_smile:

4 gillningar

Nästa vecka blir detta detta! Söndagspreppen är toppen!

3 gillningar

Korv och kantarellgryta med kokt ris

4 gillningar