I närtid längtar jag efter grönskans årliga återkomst.
Frihet, lycka och självförverkligande.
En helg utan en massa jobb och skit inbokat så man kan sticka till sommarstugan och grilla.
Jag lever som Fire, ett skönt liv som jag fyller med alla mina intressen. Senast igår satt jag och berättade för folk hur tacksam jag är att jag kan leva så här.
Meeen
Jag började som Fire med mindre kapital än man bör ha vilket var riktigt jobbigt förra året, särskilt som jag behövde byta bil. Hade nedgången fortsatt hade jag behövt ta ett jobb (som normala människor), så min dröm är:
Jag ska göra mitt bästa för att dubbla mitt kapital utan att ta extrema risker, utvalda indexfonder är/kommer vara en viktig del i detta.
Då kommer jag ha större inre lugn när börserna går ned länge.
Och vara ännu mer tacksam att jag kan leva så här.
Jag drömmer om att försonas med min mor innan hon dör, men det beror inte bara på mig. Jag är bara ansvarig för vad jag gör, men drömmer om försoning.
Lugn och ro.
Jag känner mig ganska tillfreds med livet just nu och känner att jag har det jag behöver. Men det ska ju erkännas att jag har ett arbete som tar mycket tid och energi och jag har lite svårt att släppa mitt arbete när jag gått hem för dagen.
Samtidigt har jag en fyraåring och en ettåring hemma som jag försöker vara en så bra pappa till som jag bara kan, men det tär på krafterna. Mitt enkla svar på denna fråga blir således: mer tid. Tid till min familj men även egentid som det inte finns ett överflöd av den här perioden i livet. Och givetvis önskar jag mer energi till att orka förvalta den tid jag får med mina barn på bästa sätt.
Flygcertifikat, och flyga propellerplan över land och rike. Jag drömmer också om att brinna för ett yrke, inte bara knega och dra in lön. Jobba för passion, som jag inte har för något ![]()
Varför just ett yrke? Kan du inte brinna för något som gör dig lyckligare istället?
Att ta bort en stor sten jag retar mig på i trädgården. Jag vet att det förmodligen går att förverkliga ganska lätt
Jag skulle vilja bli en nomad på motorcykel. Sälja och lämna allt bakom mig och ta mig genom länder för att lära och se. Bo på enkla ställen jag kommer till, ett ganska asketiskt liv.
Mer tid med familjen, i min senaste löneförhandling så fick jag ut 5 extra semesterdagar, så det är trevlig på kortsikt plus en liten löneförhöjning.
Men på längre sikt, så är tanken att sparandet ska generera intäkterna för resande och liknande utlägg.
Låter coolt, varför tar du inte tjänstledigt och hyr ut din bostad för att göra det?
Att få bosätta mig där jag verkligen vill bo och PB på abborre…
Att förverkliga drömmar är människans drivkraft och sätter man inte ribban för högt så är det mesta möjligt.
Jag drömmar om jag blir mer bestämd.
Köp ett hus.
Säga upp mig.
Starta eget företag: konsult med korta uppdrag
Mer tid och ork till dottern.
Tror att jag vill vinna på triss.
Skitfiske! Önskar dig en 2kg tank! ![]()
![]()
![]()
Ett par bra rekryteringar så man kan jobba lite mindre, körkort till dottern och PB på gädda ![]()
Jag drömmer om ett hus nära naturen. I trägården ska det kännas mysigt att sitta och grilla med nära och kära. Gärna gångavstånd till sjö.
Aldrig mer jobba heltid efter vår son föds (har gått ner i tid men gick upp igen när jag blev gravid).
Spendera några månader utomlands varje vinter (Vi testar detta nästa år).
Ha så mycket tid och pengar att jag orkar och kan jobba ideellt.
Sedan drömmer jag om fler saker som inte har med pengar att göra ![]()
Amen
till det!
Jag följer gärna din utveckling i den frågan ![]()
Objektivt, och generaliserande, ”borde” jag vara mer nöjd än vad jag är - enligt min subjektiva uppfattning ![]()
Att inte vara nöjd kan ju vara någonting positivt också, en drivkraft.
Jag drömmer om att aldrig vara helt nöjd.