Jag funderar en hel del på hur jag och min familj kan hushålla med olika resurser - tid, pengar etc… I dessa funderingar dök frågan i rubriken upp. Ja, frågan i sig är enkel, men jag kan inte riktigt komma på ett bra svar för egen del och tänkte därför kolla med er. Jag vill egentligen inte kopiera era svar för egen räkning, men jag tror man kan filosofera en hel del kring temat.
Jobbat på mina privata projekt.
Jag antar att min vardag hade sett ungefär likadan ut eftersom jag har småbarn, hund och familj och hem stt ta hand om. Men om jag plötsligt hade fått 4h extra egentid så hade jag nog lagt 2-3h ytterligare på mina hobbys och de andra timmarna hade jag nog vilat/sovit för det är något jag saknar ![]()
Spännande tanke! Speciellt om man vänder på det. Alltså att man ser till att skapa sej 4h ”extra” tid på dom 24h man redan har.
Jag är övertygad om att näst intill alla som vill kan prioritera och därför ”få” extra timmar.
Exempelvis en högst påtaglig tidstjuv
. Samt korta ner diverse andra sysslor som man på individnivå gör rent slentrianmässigt.
Men som svar på din fråga, hade jag med 4h extra per dygn kollat på mobilen, för att slippa göra det på ”ordinarie” tid.
1h extra träning, 1h extra sömn, 1h extra tid med nära & kära/ fritid, 1h extra hobbys eller jobb i egna bolaget ![]()
Jobba en timme mer. Umgås med barnen två timmar mer. Sova en timme mer.
Alla tidigare svar är så balanserade och fina. Helt ärligt: jag hade nog jobbat 4 h till. ![]()
Jag tror dig till 100%.
Ja, väldigt viktiga frågor.
Och som en förlängning på det, vi vet ju inte hur långt livet är så ser inte hur ett dygn på 28 timmar skulle förändra något (förutom att dygnet skulle vara 28 timmar)
Sovit, och om jag vaknat legat och dragit med en kaffe
Dygnet hade 4 timmar till, men medellivslängden i år densamma.
De finns ju företagare som anser sömn är något påhittat av stalin och de helt enkelt sover 4 timmar redan idag.
Jag undrar lite vad alla gör som går upp 4 på morgonen varje dag, de har redan nu förmodligen mer än 4 timmar vaken tid om dagen än vad jag har…
En av mina bästa arbetskamrater stod redan på gymmet när klockan var 5, han fick en tumör och dog ![]()
Suttit 4 timmar längre i RT-chatten.
Lägg undan mobilerna så har de flesta 4 timmar extra om dagen
Precis vad jag tänker i FIRE: rörelse, läsning, musicerande, skrivande etc.
+1 på det!
Sovit.
Mvh
Småbarnsförälder
När jag slutade jobba och klev in i FIRE så fick jag säkert 50 extra timmar i veckan. Var tog de vägen?
Tror att jag nu gör saker jag inte hann med tidigare.
Återtagit min wow-resa ![]()
tycker det är bra att iOS mfl har “skärmrapporter”
har använt mobiltelefoner i över 25 år nu, men jag spenderar kanske 4 timmar i veckan med min mobil, är ganska stolt…
(sen sitter jag väl 4 timmar framför dumburken istället…)