Vad har bilen för regnr frågan på Blocket? Vad har jag missat?

Vart hittar ni info om tidigare ägare så ni kan avgöra ålder m.m.?
Att hitta på nuvarande ägare lyckas jag med men om jag skulle vilja se de 5 tidigare ägarna före det lyckas jag inte med. Kan dock se att det totalt är 6 ägare tex.

Brukar använda https://biluppgifter.se/ för detta. Där finns direktlänk till https://www.merinfo.se/ för att kolla upp tidigare ägare.

När vi köpte vår bil ca 2 år sen nu då kollade jag alltid reg nummer för att se förbrukning och skatt. Samt om den var godkänd besiktning om det nyligen varit många olika köpare m.m.
Stod det inget reg nr eller på någon bild. Så gick jag vidare med risk för bluff eller stöldgods.

Måste vara samma personer som på Facebook Marketplace frågar “Finns varan kvar?” och så svarar man "Javisst, finns den kvar " och sedan hör man inget mera. :slight_smile:

Om du begär ut ägaruppgifter hos Transportstyrelsen per e-post får du med info om senaste fem ägarna.

1 gillning

Finns inte regnummer så går jag vidare så vida bilen inte är extremt fin. Jag vill kunna kolla vad bilen får dra på kroken eller vad den eventuellt får dra om jag sätter på en dragkrok.

Vilken månad skatten ska betalas. Vad är skatten på bilen. Vad kostar försäkringen på bilen.Osv, osv.

Det är extremt störande när folk inte skriver ut regnummer utan bara. Det är som att sälja en lägenhet men inte berätta vart i staden den ligger. Jag har noll intressen av en fin lägenhet i ett ghetto-område.

Lite vill man kolla upp innan man ens bemödar sig vidare intresse av en bil eller lägenhet.

2 gillningar

Jag fick en sådan idag, kunde inte låta bli att svara följande: :wink:

Fast det är iofs många lirare som låter annonsen ligga efteråt. Irriterande, men likväl ett faktum. :slight_smile:

3 gillningar

Drygt svar och onödigt, hänt ofta att varan är såld men säljaren inte tagit bort annonsen, därför man dubbelkollar.

Har även hänt att man får som svar att någon ska komma X tid men om man själv kommer före så får man köpa den.

Hade nog inte köpt av princip om jag fått ett sånt svar.

2 gillningar

Jag har varit med om när jag ringt på en vara att säljaren irriterat svarade: NÄ, DET SÅLDES I MORSE, DET VAR ETT FASLIGT RINGANDE! och sen slängde på luren.

Annonsen låg fortfarande kvar nästan en vecka… :thinking:

6 gillningar