Vad har du gjort för din ekonomi idag (i det lilla)?

Installerat en Adblocker på min mobil så jag kan läsa RT lika bekymmersfritt på mobilen som jag gör sen tidigare på datorn. Tid är pengar :smiley:

Skickar du kompensationspengar till Jan och Caroline för uteblivna reklamintäkter sen också eller hur tänker du kring den biten?

1 gillning

Nej det gör jag inte. På samma sätt som att jag inte förväntar mig att de ska skicka pengar till mig för att jag bidrar till ett levande forum.

3 gillningar

Ok. Jag låter reklamen vara kvar så de får täckning för driften och bjuder på alla mina finurliga och utmanande inlägg.

3 gillningar

Förstår inte vad du menar med hemlarm.

Syftar på detta. Du verkar ju ha en stark aversion mot att använda saker utan att betala för sig?

Använder du inte RT appen?

1 gillning

Visste inte att den fanns :joy: Testar nu, tack för tipset :folded_hands:

1 gillning

Min aversion ligger mot att posta “spartips” i samma forum som där man snuvar de som driver forumet på reklamintäkter. Det är taktlöst i mina ögon.

Gällande hemlarmet är det ett humoristiskt svar på en kortare föregående diskussion där någon framför att hemlarm inte minskar risken för inbrott.

1 gillning

Sålde de gamla stuprören på Marketplace, så slapp jag både att köra till tippen, fick lite pengar och nån som behövde rör till ett uthus och där finishens något tveksamma karaktär var oväsentligt blev nöjd!

Men säg den lycka som varar…

Sonens bil varnar för airbagfel och tvättmaskinen gör arga pip och blinkar frenetisk med felkoder…

Blir ingen soft kväll i soffan inte!

1 gillning

Bra efterhandskonstruktion. Aldrig roligt när dubbelmoralen finns dokumenterad i en och samma tråd så har dock viss förståelse för ditt tafatta försök att släta över det.

1 gillning

Gjorde samma igen, så 3 månader till för 25:-/mån

Varje dag lever jag efter en filosofi som Jan satte ord på, de enda lagar som finns är naturlagarna, allt annat är mänskliga konstruktioner.

Idag innebar det fiska upp ca 50 burkar ur återvinningen utan att skämmas utan med stolthet.

Pantade dem och köpte mat med kort datum, mat till hela familjen under minst en dag.

FIRE livet!

7 gillningar

Bra gjort!!

Idag har jag krängt iväg 3 växellådor som jag sparat till en av mina hobbybilar. Har fortfarande en kvar i reserv, men fyra i reserv kändes lite överdrivet. så 4k in på hobbykontot.

6 gillningar