Vad har du gjort för din ekonomi idag (i det lilla)?

Vad förlorar du i tid?

3 gillningar

Enklare förtäring är avdragsgillt med belopp upp till 60 kr per dag inklusive moms. Detta är en skattefri personalvårdsförmån i form av personalfika. :slight_smile:

2 gillningar

10-15 min extra i vardera riktning.
Så visst, det tar lite extra tid men samtidigt hinner jag lyssna på några extra poddar på resorna i lugn och ro innan jag kommer hem så det stör mig inte så mycket :grin:

4 gillningar

Jag tror du gjort helt rätt prioritering! :slight_smile:

Men för egen del hade 30 minuter förlorad fri-/arbetstid per dag svidit för mycket.

4 gillningar

Min far hade ett ordspråk som lydde
” Det är inte dom stora inkomsterna som gör en rik . Utan dom små utgifterna”
:smiley:

7 gillningar

Där hade han dessvärre fel. Det är en hög sparkvot som gör en rik :money_mouth_face:

3 gillningar

Jag har både stora inkomster och små utgifter. Löjligt små utgifter i förhållande till inkomster (sett till snitt och median i Sverige). Ändå känner jag att jag lever ett rikt liv.

Kickstarten på den känslan av ett rikt liv var nån gång i höstas, när jag började dra i processen att göra om mitt sparande mer systematiskt. Tog mer helhetssyn på min ekonomi och bytte dessutom jobb (det gamla var inte bra för mig som det utvecklats). Mycket av det har kommit som inspiration från detta forumet.

3 gillningar

Vann 295 kr på Betfair Exchange. :yum:

1 gillning

Ännu ett avdrag som jag har missat. Googlade lite efter ditt första inlägg och fick också fram att det borde kunna klassas som enklare förtäring. Tack för tipset! Ska läsa på lite mer och försöka flytta över det här till mitt bolag med.

3 gillningar

Toppen, kul att jag kunde hjälpa någon! :slight_smile:

2 gillningar

Igår kväll + idag - går förbi vår lokala miljöstation på vägen ner till kontoret och brukar passa på att kolla i metall efter pantburkar när det precis varit storhelg och fått ihop 20kr under senaste dygnet. Brukar bli sammanlagt 150-300kr i pant under ett år vilket åker rätt in på sparkontot förstås.

5 gillningar

laddat ner stepler. En app där du samlar poäng på att gå! Blir en hel del steg på en dag på mitt jobb så varför inte utnyttja det och få lite presentkort på utvalda butiker :grinning_face_with_smiling_eyes:

https://steplerapp.page.link/7oJFdJw3eiLELMb48

Detta är en länk där du får 10 poäng och jag 10 om ni registrerar er. Hoppas det är ok att länka annars är den vanliga länken här nedan :grimacing:

Tog mig i kragen att se över min bilförsäkring inför förfallodatum. Innebär en besparing på drygt 600kr i månaden :wink:

3 gillningar