Vi har också operation avstängning av kyl/frys, vi har/hade 4 frysar och 3 kylskåp
Passade på att baka bondkakor när elen är på ”rea” idag. 

Körde även en extra disk efter att jag rensat ut kylen.
Laddade även alla powerbanks och min 
.
Hade gärna kokat gräddkola också, men luftfuktigheten blev tokhög just idag av någon outgrundlig anledning. 

Köpte varmkompost och sa upp abonnemanget för kommunala.
Men kan redan nu säga att det vart inge vidare bra för ekonomin 
Varmkompost som klarar -20 var inte billig gick på 5000 kr.
Besparingen på fakturan var 480 kr/år så redan där var det 10 år för att gå breakeven.
Utöver det så ska kommunen ha en “handläggningsavgift” för att godkänna våran kompostlösning som kostade 1500 kr (1500kr för att gå igenom lösningen på en färdig kommersiell produkt
Måntro vad de vill ha för att godkänna en hemmasnickrad lösning?)
Då har vi en payback på 13,5 år.
Nå har märkt att vi köper en jäkla massa planteringsjord så förhoppningsvis minskar ju denna nu
Hållbarheten på tunnan är iaf 30 år så gäller bara att inte flytta först om 30 år så ska vi se att detta lönar sig!
Nu var ju detta egentligen av miljöskäl vi gjorde det och inte ekonomiska men nog får man säga att det är en subventionerad verksamhet när man tittar på kostnaden för sophämtning.
Jag fattar inte. Vad är det som kommunen måste godkänna gällande en kompost? Är det en kompost inne i en kommunal lägenhet eller miljökrav i företagsverksamhet eller vad är grejen. Har missat något här märker jag…
Köpte kalsonger på Frank dandy. Kampanj på 50% + 10% med kod “glöminte” + 5% via refunder👌
Edit. Allt betalades såklart med everydaycard så ytterligare 1% cashback 
Jag har sålt av tre fonder som min rådgivare på Nordea rekommenderade mig för snart ett år sedan (avgifter mellan 1-1,4%) och köpt billigare indexfonder istället.
Är en kompost utanför planbelagt område för att jag ska slippa betala för en matavfall soptunna.
De ska göra en “utredning” om att jag kan ta hand om matavfallet inom min fastighet.
Tyckte det var lite parodi i det hela men förstår ju att anledningen är att folk inte bara anmäler sig att de komposterar hemma och sedan slänger allt i den vanliga soptunnan. Men att de har avgiftsbelagt detta då huvudorsaken till detta är att göra de av miljöskäl tycker jag är lite komiskt. Blir ju snarare så att denna “miljöhandläggare” gör mer skada än nytta.
Att de sedan tar betalt som att de vore stjärnjurist/VD till större börsbolag med 1500 kr för vad som borde vara 5 minuters jobb är ju också något störande.
Aha, då förstår jag.
Tog cykeln till ett jobb istället för att köra bil trots att jag hade kort om tid och inte ville komma dit svettig. Slapp betala trängselavgift, parkering och drivmedel. Sparade typ 300kr.
Kastade också ner en matlåda lite hastigt så jag slapp köpa lunch på plats. Visst, det blev en konstig låda med pulled pork och bönor, men där sparade jag några slantar också.
Kostade på mig en 10-kronors-kaffe, då jag inte han koka eget till termosen! 
litet tips: många företag har nånstans ett duschrum, man brukar kunna låna det om det finns. Då sparar du både på cyklingen samt kostnaden för duschen.
Efter ett långt samtal - innehållande tre kollar med kundtjänstens chef - så fick jag igenom att de väl kunde erbjuda mig ett gammalt icke nu egentligen gällande bredbandserbjudande till mig. (Puh! Sa hon på kundtjänst… )
Bakgrunden är att de erbjuder nya kunder något som är bättre än vad de erbjuder mig som befintlig kund. Och så kan vi väl inte ha det, tänker jag.
Just det här, möjlighet att duscha på jobbet, skulle nog få många fler att få arslet ur och börja cykla till jobbet. Att man blir svettig verkar vara huvudargumentet mot.
Där jag jobbar har vi dusch, bastu, tvättmaskin och torkskåp, vilket jag är oerhört tacksam för.
Gjorde samma resa med bredband2 för någon vecka sedan. 
Gick 300m bort till ICA och köpte två paket 600g Bregott mellan för 40 kr/st istället för 56 kr/st på Willys… Det är mest en princip sak egentligen…
300m eller 3000m @Ola_Morin 

? Bra kämpat i alla fall 
. Klart att man ska köpa billigast. Själv har jag koll i vecko blad och handlar efter det . Aldrig gift mig med någon affär 
Bunkrade upp med svenskt smör på Willys, 39.90kr/500 gram.
De hade ingen gräns för hur många man fick köpa, så hade de gjort en avstämning på mig idag hade personalen säkert höjt på ögonbrynen. 
Men det är stor prisskillnad mot ordinarie pris och mycket gräddkolor ska kokas i höst. Så det kommer gå åt! 

Jag hittade en superfin anorak i canvas … som jag inte köpte. Därmed sparade jag 1.295 kronor. De köpen som inte blir av är de bästa.
Det har jag gjort länge. Om jag vill ha det lägger jag upp det på en lista. Ibland kollar jag den listan och tänker på alla fina saker jag inte köpt…
Har använt app för att kolla vilken butik jag ska åka till för att få bästa priset på mathandlingen. 21% besparing på första försöket och nästa handling pekar på 13% ner för Willys relativt den lokala ICA:n.
Vilken app?