Vad har du gjort för din ekonomi idag (i det lilla)?

https://wrgroceries.com/

2 gillningar

Kom hem igårkväll och skulle leta efter infryst bröd… och öppnade då den lilla frysen som jag fått för ett år sedan, som redan då var ‘ganska kass’… till hälften fylld med is, så jag bestämde mig för att äntligen ta itu med att tömma och göra mig av med den, för det kan inte vara god ekonomi i att ha en så dålig frys inte.

Sagt och gjort, tömde, frostade av, och fick då samtidigt tummen ur att organisera hela min stora frys också! Så nu har jag EN frys som jag dessutom har bra koll på innehållet i, medan den lilla begagnade ska till tippen.

11 gillningar

Tänkte att en liten uppdatering kunde vara på sin plats, cirka tre månader efter mitt inlägg jag citerat ovan.

Jag fortsätter med mina annonser och det rullar på bra! Lite av Traderapengarna har gått till lite kostnader relaterat till min flytt från mitt sommartorp jag hyrt. Men det mesta går till mitt långsiktiga sparande och till mitt kolonilottskonto.

Många bäckar små! :blush:

Jag sätter också alltid av en loppisbuffert varje månad, så jag kan köpa lite saker som jag sen kan sälja. Samma buffert är bra att ha om något skulle hända med någon försändelse, men allt har fungerat smidigt hittills. :crossed_fingers:

15 gillningar

Veckohandlade igår och rotade som vanligt igenom kyldisken med ”kort datum” vilket resulterade i 1 kg svensk entrecote med 30% rabatt, tre paket med salsicchia korv a 20:-/st samt en hel platta med ägg för 20:-. Vanligt 12-pack ägg låg i prisspannet 50-65:-…

6 gillningar

Handlat billigt på Willys för ca 800 Kr samt spelat hem cirka 1200 på Betfairs spelbörs :shushing_face:

Blev en runda till Lidl. De hade många bra erbjudanden. Blev en präst och en herrgård för 79kr/kg jämfört med 160kr/kg för hushåll på lokala butiken.

6 gillningar

Jag gick ner till coop och utnyttjade deras välkomsterbjudande. Gratis pizza-kit, ost och en flaska olivolja plus en värdekupong på 50kr.

3 gillningar

Handlat sällanköpsvaror med lång hållbarhet på kampanj som fetaost och oliver. Passade även på att köpa 2,5kg gullök för 15k som jag ska hacka upp och frysa in så att det är bara att ta fram när man ska laga mat.

Det var även erbjudande på pumpa och färsk ekologisk jäst så kommer bli soppa och hembakat bröd till lunchlådorna nästa vecka😋

5 gillningar

Lekt baberare igen. Lågt räknat så sparade jag väl minst 250 spänn, troligen mycket mer.

Varje gång jag går förbi mitt lokala Coop blir det ett varv via kort-datum-lådorna. Idag blev det korvbröd som åkte in i frysen.

4 gillningar

2.500kr plus på Betfairs spelbörs ikväll. :ok_hand:

Edit: kunde inte sova inatt så jag “tradade” in ytterligare 1.280kr.

1 gillning

Jag har klippt mig själv sen i tidiga tonåren, det började med att jag inte var riktigt nöjd vid närmare inspektion efter jag kom från frisören och var tvungen att fixa till själv.

Provade nån gång för några år sedan att gå till frisören, slutade med att frun kommenterade “Nu har du klippt dig dåligt den här gången”.
Själv är bäste dräng :joy:

Klipper alla andra i hushållet med, de vägrar att gå till frisören även fast jag försökt att slippa från jobbet att klippa dem. Räknar man lågt med 250kr/person och att man behöver klippa sig fyra gånger per år så blir det 5000kr per år.

7 gillningar

Under sommaren har vi sparat pengar genom att måla skrapa, grunda och måla om gaveln på huset.

6 gillningar

Vi börja med matsedlar för för en månad sedan ungefär, med billig men bra, genomtänka recept.
Vi har lagt 6800 kr på mat senaste månaden, då har vi ätit lite bättre på helgen och även köpt på stan.

Så lågt har vi inte haft på 10 år i matkostnader, känns riktigt bra. :smiley:

2 vuxna, 2 barn (12 och 8 år)

9 gillningar

Bra tips tillgängligt för alla med enkla medel:

3 gillningar

Har bytt mobilabonnemang för mig och min fru från Halebop till Fello. Besparing ca 2700 kr första 12 mån och därefter ca 2200 kr / år. Några minuters arbete och en stund med Excel :grinning:

7 gillningar

Stoppade två par ullsockor idag. Aldrig gjort förut, så var tvungen att kolla på en 5 minuters video hur man gör först.
Sockorna i fråga var handstickade, inköpta på julmarknad för en 2-300kr/paret, så besparingen att laga dem var inte fy skam.

Har ett par till i strumplådan som jag ska ge mig på vid tillfälle.

9 gillningar

Jag har bytt lönekonto till Skandiabanken och kopplat klarna VISA-kort till det kontot. Båda två är helt gratis så jag sparar 300:- per år.

Jag ökade sparandet hos Savelend som fortfarande ger 9% årsränta när börsen rasar som en sten.

2 gillningar

Jag här köpet fyra timeruttelag för 32 kr. Är det någon som vet om det finns billigare? Jag vill ställa in många av mina apparater så att de stängs av på natten, men de måste tjäna tillbaka sitt pris först - så lägre är bättre. :slight_smile:

Funkar inte så med elprylar.
Du vill ha säkra prylar som inte bränner ner huset.

Så CE räcker inte?

1 gillning