Under (gratis-)lyssnande på senaste poddavsnittet bytte jag duschblandare etc i badrummet. Jag slapp också ringa, boka och tajma in rörmockare och slapp bli förbannad över hur mycket skit hen lämnade efter sig på golvet. 
Har Xtraspar (Nordeas term) kopplat till mitt kort som drar 20kr extra vid varje kortköp. Vid varje månadsslut så investerar jag beloppet i Lysa. Sparar inte pengar i sig, men blir ett “osynligt” sparande som får allt att kännas dyrare så att jag handlar mindre ![]()
Den dagen man inte kan handla med kontanter längre kommer jag att ansluta mig till något liknande. Nu sparar jag alla mynt och tjugokronorssedlar.
Som att ge en bot till sig själv när man handlar. 
Ja, Precis! Ju mer man handlar ju mer “böter”, vilket ger mer investerade pengar. Jag handlar mig rik!!..eller vänta nu lite 
Nu har du säkert redan hackat upp löken och lagt i frysen men tips till nästa erbjudande; lök går utmärkt att lagra länge i vanlig rumstemp. Spar plats i frysen!
Stekte egenplockad och hemtorkad KarlJohansvamp till middagen. ”Köpetorkat” på affären kostar runt 1000:-/kg. 1 kg torkad KJ motvarar ung 9-10 kg färsk svamp. Jag har en förmögenhet i skåpen av KJ, svart samt rödgul trumpetsvamp. Håller i evigheter!
Självklart håller den ganska länge i rumstempererat och jag brukar även förvara den i mitt kallskafferi så håller ännu längre, men fördelen med att hacka och frysa in är att det är väldigt smidig att ha det färdigt. Bara att tina det i lite smör och sedan är man igång 
Vi har en riktig ’spar- och jobbhelg’ på svärföräldrarnas gård. Äter mat från egna markerna, klyver ved och staplar dagarna i ända för kommande vintrar, tar med några kubik tillbaka från tidigare års produktion, och får några kilo kött med oss också.
Som grädde på moset får man sig även en fysisk genomkörare!
Jag ser över alla försäkringar en gång per år, sparar massor med tusenlappar.
Bytte till vinterdäck själv igår istället för att åka iväg och låta nån annan göra det.
Fast egentligen är det inte den ekonomiska biten som var största motivationen, tycker det är bökigare att boka tid och åka iväg än att bara göra det själv när det passar mig bäst.
Kopplade ur en trasig handdukstork som inte gick att justera, det var max värme hela tiden.
Sparar 25W 
Slutade min prenumeration på Readly i våras, numera får jag med jämna mellanrum mail med erbjudanden om att testa appen gratis i 6 veckor utan bindningstid.
Hoppade precis på omgång 2 och har skrivit in i kalendern att säga upp den om 4 veckor. Kul att läsa ifatt gratis under ett par veckor för att sen ta en paus och sedan tacka ja till nästa testa gratis period.
Tror det ändå lönar sig för företaget med gratis perioder, då många glömmer säga upp prenumerationen efter testperioden.
Lite gratis guldkant tackar inte jag nej till! 

De senaste åren har det dykt upp en däckbytarfirma som slår upp ett tält på parkeringen utanför lokala köpcentret. De har drop-in så man bara åker dit, ofta är det bara en bil eller ingen före. Betalar personen som sköter kassan och sedan kör man in bilen i tältet, upp på en ramp och på under tio minuter har fyra östeuropéer lastat ur dina däck, bytt dem och lastat in däcken de tog av. Helt klart det snabbaste och smidigaste alternativet jag provat.
Förra året hade de pensionärsrabatt på en hundring. Jag bad min far köra dit min bil så jag skulle spara 100 kr men han gav mig 100 kr istället för att slippa göra det. 
Fast 80% av jobbet är ju att gräva fram däcken ur garaget och sen stoppa in de bytta.
Finns ju iofs däckhotell, men då börjar det kosta lite till och med, och plats har vi.
Avslutade ett månadsgivande… känns lite kluvet för det gick verkligen till något gott. Men tänker att jag kan starta upp det igen när/om läget blir lite mer stabilt….
Har själv gjort samma sänkning sedan en tid tillbaks. Nu tycker jag mig även märka att fler har anslutit sig. Kör mest på 70/100sträckor där jag tidigare känt att jag är en bromskloss om jag håller fartbegränsningarna. Nu är det andra bullar…
Köpte även nästa helgs lördagsgodis nu när det var halva priset på ICA-Maxi, men inte mer än vanligt.
Bytte försäkringsbolag på ena bilen och sparar ca 1000 kr (och lägre självrisk) per år (snart blir det bara halv, men mycket vilt där vi bor och bilen är fortfarande värd minst 50k)
Annars inte så mycket, försöker planera bilkörandet till ett minimum och använda elbilen i första hand, samt minska elförbrukning så mycket så möjligt.
Är man rädd om sin bil anlitar man INTE de där partytälten.
Dels har de inget koll på vad som är lagom åtdragningsmoment, har läst mer än en tråd på olika bilforum med överdragna hjulmuttrar som knappt gått att få av sen, men värst är att många är väldigt oseriösa och prackar på icke bilkunnigt folk, främst äldre, att deras däck är slut och MÅSTE bytas, och så får de betala 8000 för en uppsättning skitdäck.
Sen kan man ju fundera på hur deras löner betalas ut, skatter m.m
Nä, de tälten ska man hålla sig ifrån, både av etiska och tekniska skäl.
Kanske inte en besparing, men jag köpte nya adventsljusstakar. Båda hade små skavanker, inget stort, men lite störande. Reklamerade men erbjöd mig att behålla mot avdrag (känns slösigt med resurser att skicka tillbaka för att de ska slängas). Fick 50% av på priset, helt okej. Det lönar sig att reklamera trevligt är min erfarenhet, ofta så kan jag ju ändå tänka mig att behålla varan om funktionen inte är påverkad, men vill då ha avdrag. Sparar ju även min egen tid eftersom jag slipper rodda med returer.