Jag har larm, men är lite kluven till det. Det kostar mycket pengar och frågan är om det är värt det. Har läst artiklar nyligen att det enligt polisen inte ger någon effekt. Samtidigt känns det skönt att ha ett centralt kopplat brandlarm.
Idag har vi varit och handlat Olivtvål. Den är i stort sett samma som denna tvål, som säljs här: Olivtvål Den vi köpte kostade 69:-/kg eller 13 :- st, så 10 st tvålar för 130:- vilket är ju oslagbart.
Mitt bundna mobilabonnemang och avbetalning på telefonen gick ut i veckan så nu har vi bakat ihop familjeabonnemang och tele2 mobilt bredband (enda som erbjuds hos oss). Ett samtal och mitt abonnemang gick från 289 (319 om jag fortsatte) till 37 kr och vår streamingtjänst of choice ingick också! Vi sparar ca 700kr/månad på allt ovan, känns fantastiskt!
Gick igenom min budget (var ett tag sen nu) och hittade 598kr i totalt onödiga fasta kostnader bla dyrt telefonabonnemang och diverse premunationer, som nu ryker .
Har även varit hos min pappa som bytt bromsok och handbromsvajrar på min gamla skruttibangbang gratis. En pappa med
verkstadsskills är bra å ha
Jag har investerat i mitt skalskydd. Kostnaden motsvarade vad det kostar att ha larm i 20 år. Redan för några år sedan bidrog skalskyddet till att avstyra ett inbrottsförsök. Jag har ett brytmärke från kofot på altandörren. Det hände just ingenting med den, bortsett från det lilla märket. Hade jag inte tittat noga hade jag inte sett det.
Jag hade den lokala Polisens expert på brottsförebyggande på besök hemma och tog råd av honom om vad jag skulle göra för att få ett bra skalskydd. Jag följde hans instruktioner till punkt och pricka. Baksidan av huset med altan och insynsfria fönster i markhöjd är numera ombyggda till ”fort”.
Verisure ringde och sa de va tvungna att byta ut lite enheter som går på 2g och 3g eftersom de ska fasas ut. För detta ville dom ha 3990:-(!) Ringde Sector alarm som skulle byta ut rubbet av det jag hade och få köpa ett Yale doormanlås för 2500:- (ca 6000:- i butik). Dock lite högre månadsavgift (50:-extra) än hos Verisure. Ringde tillbaka till Verisure och blev kopplad till deras kundvårdsavdelning för jag skulle säga upp tjänsten, väl där var det andra bullar än hos han som ringt första gången! De byter ut alla hårdvaror gratis, jag behåller månadsavgiften och skickar med ett Yale doormanlås för 990:-!
Provade samma sak hos Vattenfall nu när mitt kampanjerbjudande går ut om en månad. Ringde och frågade vad de kunde göra. Inte mycket, bad att bli kopplad till “kundvård”. Väl där fick jag nästkommande 12 mån:
Ingen årsavgift (540:-)
kampanjrabatt på 75:-/ mån (idag 100:-)
och 75% rabatt på påslaget (idag 100%)
lite sämre än de jag har idag men nöjd ändå att jag fick de jag fick.
Blev även kund hos levler via refunder. Satte in 100:- på Robur access global och fick 175:- tillbaka på refunder.
Sade upp viaplay när de bestämde för att öka priset ännu en gång. Tyvärr var detta lagom timing till att mitt favoritlag Manchester United började vinna igen.
Kolla om appen mobdro fortfarande fungerar. Mobdro.cam. Fanns massor med skysports kanaler förr. Är livesänt så man lär hålla koll på tablån. Kollade alltid premier league i dart där innan pdc släppte egen app. Funkar bara på android dock. Eller gjorde då iaf.