Hade tur och fann mycket av det jag behövde på inköpslistan i matbutikens fyndhörna med varor med nedsänkt pris
Sparade faktiskt ett par hundralappar ![]()
Tack för tipset om Refunder/Levler!
Gjorde detsamma och fick in 225:- för att jag var ny kund hos Refunder ![]()
Som komplement/diversifiering, skaffade Opti som OK medlem:
Starta idag och få 50% rabatt på Optis förvaltningsavgift i ett år
Tog en prenumeration på Adobe Lightroom, Lightroom Classic, Photoshop på dator och iPad och 20 GB molnlagring för 105:-/mån istället för 131:-/mån
Väldigt tveksam till prenumeration på programvara. Köpte loss licens på det alldeles utmärkta programmet Adobe Lightroom innan man bytte till prenumeration. Sparat mycket pengar på detta dock till priset att man inte får fler uppdateringar.
Avstod från prenumeration på Adobe Premiere och köpte licens till DaVinci Resolve istället.
Inget är gratis men jag undviker så långt som möjligt återkommande kostnader ( undantaget avgift till bostadsrätt, mobil, gym och tyvärr bankkort )
50.000 in på börsen! ![]()
Jag har på kort tid sagt upp dagstidning i papper till enbart e-tidning och bytt försäkringsbolag på bilförsäkringen. Dessutom sagt upp en prenumeration på en månatlig tidning, och flyttat pengar till ett sparkonto. I runda slängar tror jag det gör strax under 5000 på ett år.
Det blev Folke sen, kopplades på i torsdags efter ett trevligt samtal med deras kundtjänst. Boxer hade glömt att stänga av på rätt dag, så fick be om lite hjälp.
Kommer hålla koll på deras avgifter, då jag misstänker att de kan höja dom om något år.
Men uppkopplingen funkar bra än så länge. ![]()
Gjort 4kg egen Müsli med havregryn, torkade frukter, kokos, honung, nötter och lite bär. ![]()
Har inte räknat exakt på öret men tror jag sparar in några kronor mot att köpa motsvarande färdig produkt.
Och framför allt, så mycket godare…
Kylskåpet gick sönder igår… hittade ett bättre begagnat på blocket som jag hämtade omgående. Hoppas det hjälpte min ekonomi men vi får väl se … ibland kan ju dumsnålhet leda till att det blir sämre i längden ![]()
Håller tummarna att det blir bra
Ja verkligen! ![]()
Köpte inte Bregott på ”rea” igår.
Ny lägre vikt på lådorna gör att 39.90kr per paket inte är lika fördelaktigt som för en månad sen. Nu får man 500 gram i stället för 600 gram, så rea borde vara på cirka 33-35kr. Om man vill ha likvärdig nedsättning som innan chrinkflation drabbade Bregott. ![]()
Sen är smör inte alltför sällan på rea för 35kr/500gram. Så är då billigare än Bregott. ![]()
Oj, det har jag missat att de har krympt förpackningarna. Sicka rackare. Jag gick på det.
Hej,
har de sänkt nykunderbjudandet från 225 kr (som du fick) till 125 kr nu?
Ingen aning tyvärr
Har dragit igång frösådderna idag och kommer fortsätta under helgen. Börjat med olika sorters lök och tomater, kronärtskockor, tomater, chili, kål…
Idag har jag avslutat mitt Dreams konto. En besparing på 29kr/månad ![]()
Inte mycket, men en onödig kostnad för att spara pengar ![]()
Ringde upp vår nuvarande bredband/mobil/TV-leverantör och påpekade vad det skulle kosta oss att fortsätta vara kund när vårt avtal går ut om en månad jämfört med att byta till en konkurrent.
Slutade med ett förlängt avtal kommande 12-månadersperiod som innebar -4,800 kr på ett år! Hade vi dessutom valt mobila abonnemang hos någon av lågprisoperatörerna (t.ex Hallon) hade vi sparat ytterligare runt 179kr/mån och abonnemang * 2 personer men det orkade jag inte bråka om i nuläget…
Passade även på att öka på avbetalningen på ett av mina lån med 500kr i månaden och kapar då avbetalningstiden med 12 månader ![]()