Jajamensan
Har ofta hört av mig till min ISP (Bahnhof) när dom fortsätter att putta upp sina priser. Då har jag alltid fått, utan att dom tvekar, nykunds-priset vilket har rört sig om typ 20kr mindre.
Nu när jag shoppade runt hittade jag ett erbjudande från Halebop på samma hastighet, samma månadspris, dock tre månader gratis med 12 månader bindningstid. 25% rabatt låter ju kanon!
Ringde till Bahnhof för att se vad som kunde göra med priset. Första personen jag pratade med gav mig mina 20kr och kopplade mig till nästa steg, antagningen avdelningen för uppsägning. Där kunde dom, efter lång betänketid ge mig 20kr till. 469kr ner till 429kr var ju inte superdåligt, men det är ju inte 350kr som på Halebop.
Jaja, sagt och gjort ska vi ha Halebop i ett år framöver. Hoppas på att dom levererar lika bra internet som Bahnhof ![]()
Om inte så har jag i alla fall sparat 1400kr på ett år ![]()
Påbörjat flytt av tjänstepension från tidigare arbetsgivare till Avanza. Ska tydligen spara 850 sek i avgifter per år!
Diskmaskinen skrek E25, E25 upprepade gånger som indikerar pumpproblem. Mutade maken att göra grovjobbet och nu funkar utpumpningen igen! Han fick välja middag! Blir fläskschnitzel till middag…
Han kan få titta på min diskmaskin också
här slutade det en ny maskin
![]()
![]()
Använde ikeas family erbjudande med gratis frakt nu för helgen. Sparar en tripp med bilen på ca 12mil totalt då jag behövde lite grejer till köket ![]()
Det gör den här oxå ungefär var 3:e år (like a Bosch…), bara att lossa filtret och diska ur så funkar den igen. Skall låta hustrun konstatera det nästa gång och låtsas att jobbet tar längre än 5 min så får vi se vad belöningen blir… ![]()
Bytte bolånegivare. Tröttnade på storbank som höjde räntan 10 punkter varje år. Är heller inte i något vidare förhandlingsläge med hög belåningsgrad och mycket föräldraledighet.
Kom på det brillianta iden att belåna portföljen på avanza 1878kr med månadsspar, det är samma belopp som vi amorterar på huset.
Nu har vi helt plötsligt amorteringsfritt.
Kitet till beställd altaninglasning har kommit. Tyvärr är två skjutdörrar av 4 transportskadade. Klämskada på dörrens skjutbana mot golvskenan. Felanmält och ersättningsleverans kommer om ca 6 v, och leverantören vill inte rådda med retur av skadat mtrl utan vi får kassera dem. Om nu inte skjutbanan går att rikta till. Fixar vi det, vilket känns troligt, har vi (om 6 v) två felfria dörrar vi kan lägga ut till försäljning. Alternativt monterar vi också någon av de två extra dörrarna istället för delar av levererade fönsterparti, så då blir det skjutfönster till försäljning istället. Kostade mig ett mejl med kort text till supporten.
Hur hänger detta ihop? ![]()
Än en gång putsat upp och smort min gamla slitna plånbok istället för att köpa en ny. Nu klarar den sig ett tag till! ![]()
Sålde dotterns fiol och ska lägga pengarna på börsen istället.
Sålde barngrinden som vi hade satt i trappan. Barnen växer så fort!
Ringde och förhandlade ner bredbandet från 649:-/mån till 429:-/mån ![]()
Inte klivit upp ännu.
Men idag ska jag
- Gå eller cykla till förskolan
- kolla igenom vad jag som student kan få i rabatt på olika ställen
- säga upp onödiga utgifter, tex viaplay, discovery
Ätit rester till lunch och middag.
Jag sålde gamla grejer som inte använts i 3 år för 7500 SEK, rakt in i marknaden ![]()
Tackar @Amorteringsfreak för tipset om att nappa på Hallons kampanj och byta mobiloperatör.
Har Fello idag för att få tillgång till Telias nät. Men ärligt talat ”behövs” det bara under sommarsemestern.
Nu kan jag gott klara mig i princip gratis ett tag genom att hoppa operatörer över vinterhalvåret
Det är inte en så stor arbetsinsats för ca 500 kr besparing närmaste månaderna.
Dessutom lär Fello locka med rabatt om jag väl vill gå tillbaka…
Har också funderat på mobil-hopping men förlotar man inte surfpotter när man byter operatör?