En ackumulerad surfpott uttryckt på ett annat sätt är att du betalat för mer data än vad du behöver under lång tid. ![]()
![]()
Lite så som @Pelle85 sa ![]()
Det är bara under sommaren jag eventuellt behöver det jag sparat. Men jag väljer alltid de mindre surfmängderna ändå så att inte för mycket sparas.
Du och ni andra har nog en poäng där - man sparar på sådant som man ändå inte behöver. ![]()
Värderade om huset och skickade till banken, gick från ränterabatt 0,8% till 1,0%, många extra hundralappar i fickan varje månad!
I samma veva ringde jag och sade upp bredbandet, varpå de kunde erbjuda 10% rabatt i 6 månader.
Kom fram till att tre motorcyklar var en för mycket för mig så jag valde att sälja min HD.
Fick mail från mitt bredbandsbolag att de höjer priset från 269 till 319kr “på grund av nödvändiga investeringar i infrastrukturen”. Skickade iväg ett mail där jag ville ha lägstapriset de kunde ge mig för att jag inte skulle gå över till en konkurrent.
Slutade med en 10% rabatt i sex månader till 287kr.
Inte för att jag egentligen tycker att 319kr var för mycket, det var mer själva grejen. Nu kan jag sätta guldkant på min tillvaro med de 32 kronorna jag kommer spara varje månad åt familjen ![]()
Blev ”stenrik” idag! Fick ett gäng större stenar från en kollogranne, orkade bara lyfta tre små. ![]()
Men då åkte områdets trädgårdskille förbi med sin lilla traktor med skopa, tada! ![]()
Frågade snällt om han kunde plocka upp stenarna och tippa dom på min lott, det gick jättebra och tog honom 5 minuter. ![]()
Kommer bli fina vid pergolan, blir nog en del rullande och Ikeapåsardragande. Men, gratis! ![]()
Akta dig så du inte också blir “stone adicted”! Har hållit på i snart 25 år att bygga på min stenpir och andra stenkonstruktioner runt tomten och kan inte se en sten någonstans utan att försöka ta med den hem…
Dessutom jäkligt bra träning för kroppen och sparar lätt in ett gymkort! ![]()
Ett tips, köp en billig säckakärra för några 100-lappar så är transportproblemen lösta (Jula, Biltema, m.fl). Använder den nästan dagligen för en massa andra ändamål också! Och lyft rätt så inte ryggen tar stryk. Lätt att klämma fingrarna också på de lite större varianterna.
Have fun!! ![]()
Min dramatenkärra klarar 50kg, så tror den tar de flesta.
Men att dra Ikeapåsarna på gräs är rätt smidigt. De klarar en hel del, sen får jag se om jag kan få piffhjälp sen, om de behöver lyftas.
Behöver lite fler stenar, vill ju rama in pergolan lite. Lite såhär. ![]()
Oj va tjusigt! ![]()
Riktigt så fint blir det inte här utan mest för funktion och bärighet. Och på köpet kommer en massa fina fåglar och andra gäster på besök!
Ser mysigt ut!
Fått mitt första barn, en liten grabb👶🏼
Satt upp ett lite småtöntigt långsiktigt målsparande om 911kr/mån🤝
Duschade en go varmdusch på gymmet istället för hemma. Sparar några kronor per gång? Liten återbäring för kostnaden av själva gymkortet ![]()
Minimera ätande ute. Inga uteluncher , då 150kr gånger 30 är 4500 skattade kronor i sjön. Det är drygt 50K på ett år. Ta med matlåda och investera pengarna i en indexfond istället.
Köpt datordelar för 16.940kr till ny stationär dator . ![]()
Grattis!
En Porsche till grabben lagom till körkortet?
Tack❤️
Kanske inte just till körkortet men möjligheten att någon gång i livet äga en 911:a😉
911? Vad innebär det numret…? ![]()
Det är en klassisk modellserie från Porsche, som jag själv många gånger drömt om att äga men aldrig har prioriterat.