Bytt däck och visat sonen (som själv frågade om att få lära sig) som en del i hans körutbildning. Skyfflat in sommardäcken i förrådet. Sluppit betala för förvaring och byte.
Var det månne sista bytet t o m? ![]()
Bytt däck och visat sonen (som själv frågade om att få lära sig) som en del i hans körutbildning. Skyfflat in sommardäcken i förrådet. Sluppit betala för förvaring och byte.
Var det månne sista bytet t o m? ![]()
Vill bara berätta att refunder fungerade finfint. 150kr direkt för att dessutom få billigare abonnemang med fello.
Efter att ha förhandlat billigare hemförsäkring hamnade jag tillslut hos IF. När jag tecknat deras hemförsäkring blev jag uppringd dagen efter och de erbjöd 30% billigare bilförsäkring om jag flyttade den till IF också. Lönar sig att svara när försäljare ringer ibland ![]()
Samma för min del. Men ingen son under upplärning ![]()
Lära frugan om du har någon? Bra att kunna.
Nope, den positionen är fortfarande ledig ![]()
Hon har delegerat den avdelningen till dig?
![]()
Förutom min lilla RT forumflört (@Indexqueen ) så finns det ingen “hon” i mitt liv just nu.
Typiskt skåningar. Byter så sent som möjligt, eftersom de vet att det inte blir nå’n snö att tala om ändå.
Fyndat en hel del grejer nu på BW/BFsom stog på inköpslistan till mitt garage, och en del mc-utrustning till barnen.
Sparade 7-8000 totalt (handlat för 30 000 ungefär)
Hade i uppdrag att köpa en viss djurleksak när jag ändå åkte in till stan, men fick ångest inför de hiskeliga priserna på de enklaste grejer som dessutom såg ut att vara riktigt kass kvalitet. Så jag gick raka vägen ut till bilen utan att köpa nåt. Återstår att se vad min äkta hälft tycker om det ![]()
En katt kan uppskatta en sten eller pinne utifrån trädgården/naturen att leka med… Se till att djuret inte sväljer eller sätter i halsen.
Ikea har fina djurleksaker annars.
![]()
Behövde ny skrivare då den gamla var “utskriven” och hittade en Canon Ecotank för 2290 som i samband med svart fredag var nedsatt med 300 dvs kostade 1990.
Tack vara att jag hittade den via Prisjakt fick jag gratis frakt och den dök upp efter en vecka.
Skrivaren levereras med fullstora färgpatroner för “3 års förbrukning”.
Kom idag på att jag på leverantörens beställningssida hade sett en pytteliten länk om cashback.
Så idag klickade jag på den och såg att jag kunde får 550 cashback bara jag sände in kopia på faktura och en bild på skrivarens serienummer.
Fixade detta en sen lördagskväll och efter två timmar fick jag besked om att jag skulle få 550 tillbaka.
Så kommer det pengar ( vilket jag tror ) så kostade skrivaren 1990 - 550 = 1440 med färgpatroner för tre år.
Klart nöjd …
Vaknade upp till en mindre försäljning på Tradera efter att jag lagt ut några annonser igår.
Fyller på mitt Avanza-konto idag samt så skickar jag med gamla postfriska frimärken som bara ligger i en låda.
Gick totalt på 17 frimärken, så långt ifrån rekord ![]()
En till frimärkshacker - hurra! ![]()
![]()
Jag såg dagens frankering som en besvikelse. Det finns ju massor av utrymme kvar. Överfrankerade med fem öre gjorde jag också. ![]()
Adressen måste ju få plats någonstans ![]()
Har gjort detta i 10 plus år.
Vågar inte tänka på vilken dålig timpenning det är gånger antalet timmar jag lagt ner ![]()
Men det är mer än sport än någonting annat just nu.
Mitt störst aber är alla 5-20 öres. Nu med över 20 kr per vanligt 50 gramspaket blir de stört omöjliga att göra av med.
Skickar själv allt i C5 eller C4 oavsett innehåll om det klarar sig under 50g. Bara att återanvända något kuvert man själv fått skickat till sig, ta 2-3 äldre högvalörer och tapetsera resten av ytan med lågvalörer (över tidigare adressutrymme, ev. fönster och logga).
You don’t say… ![]()
Lågvalörerna i häften kränger jag på Tradera. ![]()
Sålt en pryl på Tradera och ökat förmögenheten med 0,0033%.
Bara 29 999 till så har du dubblat kapitalet ![]()