Vad har du gjort för din ekonomi idag (i det lilla)?

Snacka om att förfina konsten, jag är imponerad.
Nu känner jag mig dum som slängde ett antal hundra med en gammal logga på jobbet. Kommer ta hem några och testa :slightly_smiling_face:

1 gillning

Är det samlare som köper dem eller har du tillräckliga mängder att sälja så att de går för värdet?

Hade varit bra att bränna av några av de gamla som bara blir liggande.

Jag blir väldigt sugen på att starta upp en miniwebshop nu med detta konceptet :grin:

1 gillning

Jag kör enbart med gamla jobbkuvert, som får loggan täckt av frimärken ändå. :smiley:

Ja, alla upp till typ 5 spänn för hela häftet testar jag alltid på Tradera först. Det blir oftast inga stora summor, men… och nu blir det Günther-varning här: 1. Jag lägger ut dem för typ en tia. 2. Jag dubblerar frankeringsvärdet (eller mer). 3. Jag skickar dem i kuvert med andra lågvalörer som jag köpt för under halva priset. 4. Köparen betalar fullpris för frakten. :partying_face:

(Men ja, dålig timlön. Man ska göra det för att det ibland kan dra iväg och för att det är kul också.)

4 gillningar

Haha, ja det är snålhetsvarning på långa vägar. Men jag gilla det :heart_eyes:
Nu vet jag vad jag ska göra i helgen!

3 gillningar

När jag roade mig med det här för några år sedan märkte jag att fri frakt ofta(st) gav lite fler och högre bud och att det därför var bättre att höja startpriset något. Gratis nånting verkar alltid vara lite gott… Sen är det rätt slumpartat det här med frimärken på nätauktioner, inte sällan fick man inte ens ett bud på ett objekt och nästa gång efter några månader kunde man få bra betalt (relativt sett alltså…).

Prexis, men det tar en j:a massa tid… :nerd_face:

(btw, kom just på att du inte ens pratar småländska)

1 gillning

Bara prääsiijs heldääänt!

(Kidsen är halvblekingar, så lite gränstugg har man väl snappat upp.)

2 gillningar

Prutade precis till mig nykundserbjudandet hos min internetleverantör sedan många år. :white_check_mark:

Sagt nej när däcksnubben ville sälja på mig nya däck istället för att laga min punktering. :white_check_mark:

8 gillningar

Företaget som skulle reparera min trasiga luftvärmepump misslyckades tyvärr. Jag använde detta som argument för att få 1 500 kr extra rabatt på installationen av en ny luftvärmepump från samma företag! Motsvarar ca 5% rabatt :money_mouth_face:

3 gillningar

Krängt iväg ännu fler saker via Tradera :slight_smile:

Snart är huset tomt på onödigheter och Nirvana infinner sig :wink:

I wish…

7 gillningar

TIL: ordet postfrisk! Tack!

Plockade på mig flera klumpar svensk entrecote i bit med kort datum. Kilopris 129:-/kg :raised_hands:. Skivat och lagt i frysen…

9 gillningar

Igår, men iaf, betalade av resten av CSN.
På gott och ont :slight_smile:

11 gillningar

Det kanske rent krasst ekonomiskt inte är en höjdare men det är skönt iaf :slight_smile:

1 gillning

En kollega påminde häromdagen att det var sista dagen att nyttja arbetsgivarens skobidrag på 1000 kr/år.
Hade verkligen inte tid att handla skor men med barnen i släptåg dundrade jag in i första bästa skobutik 10 min innan stängning. Slet till mig ett par skor för 999 kr, provade, betalde och åkte hem. Kvittot hann jag registrera innan midnatt och skorna blev jag faktiskt riktigt nöjd med!

10 gillningar

Jag ska kanske ge hemgjord chokladkola som julklapp till släktingar. Det blir mycket billigare än köpa saker :).

5 gillningar

Det kommer att bli uppskattat.

1 gillning

Billigare, godare och bättre :slight_smile:

1 gillning

Swishat över till Avanza för månadens försäljningar på Tradera. 820 kr in på kontot och ca 2000 kr de senaste tre månaderna.
Sambon har sålt för 1000 kr som sätts över på det konto hon har för liknande försäljningar.
Totalt har vi nu 48 500 kr på enbart försäljningar :money_mouth_face:

Har som mål att få ut några annonser till idag.

12 gillningar

Du är en skam för stereotypen på RT. (Skojar)

Håller helt med, såklart.

3 gillningar

Sålt kurslitteratur på Studentapan

2 gillningar