Förhandlat ner boräntan drygt 0,3 %. Många bäckar små…
Åkt kollektivt, sluppit parkeringsstrul, lajvat billös. ![]()
Försöker mig på att felsöka en av mina högtalare som börjat låta lite märkligt. Vore skönt om det gick att fixa på egen hand, börjar bli trött på mono. ![]()
Insåg att jag uttryckt mig otydligt. Jag ser det givetvis som en investering på förtroendekontot :).
Tackar @Amorteringsfreak för tipset om att nappa på Hallons kampanj och byta mobiloperatör.
Nu kan jag gott klara mig i princip gratis ett tag genom att hoppa operatörer över vinterhalvåret
Det är inte en så stor arbetsinsats för ca 500 kr besparing närmaste månaderna.
Dessutom lär Fello locka med rabatt om jag väl vill gå tillbaka…
Nämen, vilken överraskning ![]()

Nu har jag gjort 10-minutersjobbet att beställa ett byte tillbaka till Fello i slutet av januari när den förra rabatten går ut. Flera ytterligare hundralappar sparade.
Det är bra timpenning på att vänstra mot era mobiloperatörer, gott folk ![]()
Snyggt! Sugen själv, men tveksam till 3:s nät. Inte varit optimal täckning tidigare i alla fall. Men länge sen jag körde 3…
Mjo jag hade också lite farhågor kring det… Min erfarenhet under de här månaderna är faktiskt att Hallons 5G-nät var stabilare än Fellos 4G-nät som mitt abonnemang var knutet till sedan tidigare ![]()
Men nu när jag går tillbaka till Fello får jag 5G där också. Jag rör mig dock inte i fjällmiljöer direkt utan det är rätt stadsnära.
Det där beror nog på var man bor. Jag har inte haft några problem i södra Sverige.
Fello använder Telias nät.
Sa upp internet i hemmet 438 kr för 100 Mbit.
Sa upp mobilabonnemang 79 kr per månad.
Skaffa mobilabonnemang med obegränsat surf 100 Mbit för 290 kr per månad.
Plus 227 kr.
Ha en fin söndag!
Jag kollade med mannen innan jag skulle göra det (då det är till hans familj. Jag har ingen familj här). Det blir ett Nej. Ännu bättre. Då blir ingen julklapp till någon förutom min dotter från mig i år.
Har sagt upp prenumerationen på Photoshop o Lightroom. Sparar 105:-/mån på det ![]()
Nu efter juldagarna brukar jag fynda bland säsongvaror ( aka julvaror ) som är svårsålda efter helgen.
Lyckades redan idag den 23:e fynda julmust och köttfärs till halva priset.
Ser med spänning vad man kan fynda Alladin chokladask efter helgerna. Just nu är en massa dyra chokladaskar osålda i mina butiker.
Kvalitetsjulmust, julöl och julskinka står även på listan.
Ser med spänning vad man kan fynda Alladin chokladask efter helgerna. Just nu är en massa dyra chokladaskar osålda i mina butiker.
Den är intressant. Nu är det ju ganska lång hållbarhet på dem, men samtidigt förstår jag inte vem som betalar över 100 spänn för lite halvsunkig choklad så de borde ju ha ett redigt lager med osålda i januari.
Ska spana efter Fazers, den ska vara bra. ![]()
Köpte ett helt gäng julmust i glasflaskor efter förra årets jul. Prima dryck till bra pris. Must är dessutom kanon att lagra, blir bara godare.
Har fyllt år och fått erbjudande om dubbel cashback på refunder. Reggade mig på DI 29kr för tre månader. Cashbacken är 100 spänn i vanliga fall men fick dubbelt ![]()
Måste bara se till att säga upp prenumerationen inom 3 månader ![]()
Måste bara se till att säga upp prenumerationen inom 3 månader
Inget hindrar att dig ifrån att säga upp prenumerationen direkt. Du har ju betalt för 3 månader så du har tillgång till den för den period som du betalt.
Du behöver inte vänta till dess du kommer till slutet av prenumerationsperioden - och riskera att glömma säga upp innan prenumerationen övergår till vanligt pris.
Detta gäller i princip alla “prenumerationer” där man kan säga upp när man vill.
Fick erbjudande om gratis DN i tre månader. Så tackade ja och en påminnelse om att säga upp det i tid är inlagd i kalendern.
Kostar annars 360kr för tre månader.
Läs ovanstående inlägg ![]()
Man behöver inte vänta med att säga upp, utan man kan göra det direkt