Vad har ni för hobbies och hur tänker ni kring dem? | Har ingen riktigt hobby själv

Jag trodde jag hade en hobby - träning, men kan nu se att det var mer tvång och träningshets än en hobby. Fick ångest av att inte få mina endorfiner. :pensive:

HUND
Tills för tre år sedan då jag skaffade hund. Han blev min största hobby och raderade nästan momentant ut behovet av tvångsmässig fysisk träning som jag haft i många år. Har fått mig att fundera på att byta bana. Har träffat många nya bekantskaper via honom, gått otaliga kurser och även börjat plugga djurpsykologi på högskolan. Kanske blir det eget företag någon gång i framtiden. Drömmen är någon typ av deltidsjobb med det jag gör nu + hundföretag.

BUKTALERI
Utöver det ägnar jag mig åt den något udda hobbyn buktaleri, när jag hinner och tillfälle ges. Väldigt bra hobby för den som i perioder har ont om tid då det är lite som att lära sig cykla. Man kan lägga dockan på hyllan i ett halvår utan att förmågan påverkas påtagligt.

ODLING
Trädgård och ff a odling är nog mitt tredje stora intresse. Något jag gillade som barn men nu återupptagit. Tar gärna vara på vad skogen har att ge och föredrar att själv föröka växter istället för att köpa dem. Lite ekonomitänk mao. :blush:

Önskar att jag var mer intresserad av och duktigare på underhåll av hus. Det hade varit så mycket enklare då :joy:
Datorintresset som många verkar ha hade helt klart också underlättat :grin:

3 gillningar