Vad har ni gjort som är dumsnålt?

Alltså hela den här tråden var väldigt rolig att läsa :laughing::heart_hands: Jag kan ibland känna mig dumsnål när jag lägger oceaner av tid på research varje gång jag ska köpa något som kostar över 1000 kr. Har blivit bättre att bara ta ett rimligt alternativ nuförtiden. Men detta har genererat att jag avvaktat med sådant som mobil, dator, spis, diskmaskin och annat mellan 3-5 år innan jag väl gjort mitt val. Jag har inte aktivt kollat så länge utan pausat letandet. Med inflation och nedlagd tid kan jag nu i efterhand känna mig lite dum i huvudet :upside_down_face:

7 gillningar

Dämpare går att köpa till i efterhand tror jag. Men ja. Detta landar i dumsnålt! :laughing:

Råkade på nått mystiskt sätt slarva bort en liten guldtacka på 100gram… Vi misstänker att det kan ligga kvar i vårt numer sålda radhus. :grimacing: :scream:

4 gillningar

När jag var ca 19-25 spelade jag mycket datorspel och satt mycket vid datorn men hade alltid extremt medioker utrustning.
Köpte en okej stationär dator men hade en jättegammal 19´´ skärm, gammalt och slitet tangentbord, hörlurar som glappade etc

Hade utan problem haft råd att köpa en lite bättre dator, två bra skärmar, riktigt bra headset. Med facit i hand var det otroligt dumsnålt med tanke på hur mycket tid jag faktiskt spenderade vid datorn.

3 gillningar

Jag återanvänder också gamla brödpåsar och känner mig superduktig. När det dessutom är bröd jag bakat själv vet jag exakt hur länge det legat där (max 1 dygn, ej räknat tiden i frysen men ibland är även det max ett dygn p.g.a. stor familj som älskar hembakat).

Mitt dumsnålaste var när jag försökte ta mig in på Atens flygplats med en vanlig tunnelbanebiljett istället för den som uttryckligen gällde för resor till flygplatsen. Det kostade mig och min reskompis omkring 50 euro var i straffavgift istället för de 8 euro vi skulle ha betalt extra för rätt biljett från början. Dumsnålt, rätt och slätt!

4 gillningar

Jamen visst är det så?!? Detta är en av favorit-trådarna förutom de med massa matnyttigt vettigt “på riktigt sparande/investerande” men att ibland göra dumsnåla grejor i för det mesta andras ögon och ibland sina egna och att få läsa det är ju lika roligt som att lyssna på podar från hantverkares vardag ibland,

1 gillning