Körde BMW tre år och det är utan tvekan den billigaste bilen jag ägt om man ser till total kostnad. Tappade knappt något i värde (till stor del pga tur med bonus/malus systemet som gjorde att bättre begagnade bilar blev mer attraktiva), krävde vanlig service som inte var särskilt dyr. Enda problemet var ett bakljus som strulade (LED modul) men det bytte BMW på goodwill. Drog 0,54 på en resa till mitten av Finland och tillbaks så var rätt snål i drift.
Har ingen bil. Jobbpendlingen är en promenad längs med Medelhavet, och så blir det ett par hundra € per år för taxi/buss/båt vid storhandel och utflykter. Funderar ibland på att börja cykelpendla för att spara lite tid, men det landar alltid i att jag kommer på att jag gillar promenaden för mycket.
Volvo V90 cross country från 2018. Förmånsbil på bolaget.+ Chiptrimmad audi a4 från 2005 som ska säljas 
En Hyundai Ioniq Electric (2018, köpt beg).
En KIA Niro plugin-hybrid som vi privatleasar
Bränslekostnaden har minskat från ca 2700 kr i månaden till ca 500 kr I månaden sedan vi bytte till dessa, och den totala ägandekostnaden har minskat. Tidigare hade vi en Nissan Quashqai diesel och en Peugeot 208 bensin.
2018 Alfa Romeo Giulia Veloce Q4
2008 Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Sportwagon (ska säljas)
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TBi (förmånsbil)
1999 Maserati 3200 GT (50%)
Bor lantligt och vi behöver två bilar i hushållet för att ta oss till/från våra arbeten. Vi har dessutom ett gemensamt bilintresse med förkärlek för italienska bilar.
Härligt att se ännu en bilälskare mitt ibland oss annars så seriösa sparare 
Jag gillar äldre, snygga bilar som stått emot tidens tand och kostar mindre än de smakar.
Finns ingen kärlek är det inte värt en spänn, men det skall ändå vara optimerat map kostnad/glädje/förbrukning/komfort in i minsta detalj. “Fel” färg eller “fel” stolar är exempelvis helt uteslutet. Via rikatillsammans kom jag till slut fram till att jag kan lägga lite extra pengar på detta då det är ett av få intressen.
Mina bilar gör allt från dagligt a-b, botar ålderskriser, kostar en del pengar mer än minimum, ger en del brydderier (nästan som barnen).
När jag blir vuxen och barnen flyttat ut skall jag ha EN ekonomiskt rimlig bil tänker jag…
I familjen har vi nu
Volvo v70 2003 manuell för övningskörning + andra sonen kör när han har råd med bensin
BMW 530 2007 som frun använder till jobbet dagligen.
Volvo c70 2006 som sommarbil (cab med hardtop, mkt sommar för pengarna)
BMW 750ix M-Sport 2011 som går till o från jobbet på vinterhalvåret
Nissan Almera Hatchback av årsmodell -05. Första bilen och ägd sedan 2016. Gått ca 15 000 mil.
Vi kör ca 1100-1200 mil per år. Inräknat samtliga utgifter (även inköpet) har denna fenomenala bil efter drygt 5 år kostat oss ca 168 000 kr = 2750 kr/mån eller 29 kr per körd mil. Förhoppningsvis lever den vidare många år till.
En “normal” cykel utan motor räcker för min transport till och från jobbet (bara 6 km enkelväg) plus att man får den berömda vardagsmotionen.
Behöver jag verkligen bil brukar jag låna eller hyra.
Volvo V70, 1997 års modell. Köpt 2013. Uppe i 34000 mil. Numera kör jag bara 700 mil om året och kompletterar med Batavus (cykel) och Dr Martens (skor). 
Längre sträckor sker i första hand med X2000 (tåg).
Kia Sportage 2019, bensinare då jag har kort till jobbet och sällan åker några längre sträckor.
Köptes ny till vad jag kan tycka är alldeles för mycket pengar, men det är sov-gott pengar i att veta hur bilen gått 
Vi har en Renault Zoe som andrabil och där har vi två barnstolar till en 6åring och en 2-åring. Funkar utmärkt att ta med några trunkar, en barnvagn och lite annat. men sen är det FULLT!
Använder helst denna bil vid även längr eutflykter, men har lite för långsam snabbladdning tyvärr, så det blir opraktiskt om man kör +20 mil.
/H
Har varit utan bil i 3 år. Hade en bil jag verkligen gillade innan (Toyota GT-86), men jag bor centralt och cyklar mycket så det blev inte så mycket “bang for the buck” med bilen eftersom jag körde så sällan. Sålde den och sade upp garageplatsen och tar taxi om jag behöver. Det var i samband med att jag började ta tag i det ekonomiska och lyssna på Rika Tillsammans som jag sålde bilen. Jag hade funderat på att sälja den tidigare, men gjorde slag i saken när jag började se över ekonomin. Jag hade alltid tänkt “jag har råd”, vilket jag hade, men det kändes som att jag kunde få ut mer värde av pengarna genom att lägga dem på annat.
Mazda MX-30 (elbil) 2020, ca 2000 mil året, mest frugan som kör den som har längst till jobbet, men vi tar oftast den till övriga småärenden också (speciellt på vinterhalvåret)
Ford S-Max 2011, trotjänare som vi haft sen 2013 och är uppe i 24000 mil nu. Bytt lite slidelar genom åren, men i stort så har den hållt mycket bra. Lätt att mecka med för mig som gör allt själv. Går numera ca 1000 mil om året
Camaro SS 2018, min busbil som jag köpte i våras, räknar med ca 5-600 mil per sommar i den. Bästa köp jag gjort.
Jag personligen har aldrig ägt en bil, och då har jag snart haft körkort i 12 år…
Jag har bokstavligt talat varit jag tar tåget istället eller lånar föräldrarnas bil, ni vet att spara cash genererar cash i framtiden <3
BMW 5 kombi med 2,5 liters rak bensinsugsexa. Manuell sexväxlad låda, men motorn är så flexibel att man nästan kan betrakta bilen som halvt automatväxlad. Vacker enkel instrumentering med klassiska mekaniska mätare för hastighet, varvtal och momentanförbrukning. Trivsam modern vintage!
V70 från 2015, diesel, manuell. Otroligt praktisk bil när man har 2 småbarn och massa grejer som ska åka med 
Greenmobility Renault Zoe elektrisk. Hyr när jag behöver. Billigare för mina behov och smidig laddplats nära däe jag bor.
Inne på min andra Toyota RAV4. Älskar den arbetshäst det är som tar sig fram här på landet i snö, slask och taskigt underhållna vägar. Ingen komfort just men är trogen kompis. En del mek emellanåt men inget som inte gubben eller mina grabbar kan fixa. Sist gick servon…
Vi har även sommarbil Volvo Cab som är avställd vintertid. Hatar den, taskig sikt, passar inte en som är kort, men uppskattas varma dagar nercabbad…
Kanske var min gamla du köpte;)
Mazda cx-5 2017 diesel
Mazda cx-30 2022 bensin med kompressionständning så drar typ inget
Dodge charger hellcat på inköpslistan
Mvh
Fredrik
Ska hämta ut en begagnad Audi Q5 från 2019 imorgon. I julhelgen ska jag köra genom hela Europa med den. Det blir lite spännande.