Vad läser du just nu?

Okej! Jag har inte läst den, men den ligger på min lista! Har lyssnat lite halvfokuserat en stund, men inte hela, trots att den inte är nå vidare lång…

Ikväll börjar jag på den här. Ville egentligen läst en lite tunnare bok just nu, men men…

3 gillningar

Innan jag ska sova läslyssnar jag på Guillous Hamilton-böcker. Dom kan va riktigt pratkvarniga så bra att somna till. Det är också sjukt mysigt somna till sagan om ringen ljudboken :star_struck:

1 gillning

Sapiens är riktigt bra. Jag har bara några sidor kvar. Boken finns både som ljudbok och läsversion på Biblio.

2 gillningar

Har bara startat nu några sidor, men den känns ganska lättläst, vilket gladde mig. Det kanske ändras sen?

Välkommen hit, förresten! :blush:

1 gillning

Nä Yuval skriver lättläst så det är inga problem att ta sig genom den. Upplevde jag åtminstone.

1 gillning

Jag läser denna fantastiska bok nu

Spännande! Tror inte jag har hört talas om den!
Kan du säga något om innehållet? :blush:

Bloody Rose av Nicholas Eames

Om frågan var till mig:

David Eagleman är neuroforskare och har skrivit en del populärvetenskap om hjärna. Han skriver på ett lättläst sätt och drar intressanta anekdoter. Han är en av mina favoritförfattare, Yuval Harari är också en av dem :grin:

Hans mest populära bok var kanske Incognito som handlar om medvetandet och bl a hur vi fattar beslut utan att vara medvetna om.

Livewired handlar om hur hjärnan anpassar sina funktioner hela tiden till omgivningen (“neuroplasticity”).

1 gillning

2 gillningar

A world without email
Reimagining Work in an Age of Communication Overload

Av Cal Newport

1 gillning

Spännande! Jag gillar verkligen hans podcast. Har Deep Work liggande i bokhyllan som jag ser fram emot.

Hur är denna?

1 gillning

Mycket bra och lika tankeväckande som Deep Work.

Deep Work sträckläste jag och gillar den mer! Den påverkade mig även mycket mer.

Båda böckerna och idéerna i dom är revolutionerande (mitt användarnamn :)). Tänk vad mycket mer vi kan få gjort och hur vi kan ägna oss åt viktigare saker i livet.

1 gillning

För en gångs skull ska jag läsa en NYKÖPT bok :joy:.

En ”klassiker” inom min filterbubbla/värld och det första jag läser av Pressfield.

3 gillningar
1 gillning

Just läst ut Judas av Amos Oz som jag varmt rekommenderar!

Judas = titeln och när man läst klart det är man liksom helt tankespjärnad. Liksom. Va fan. Var Judas någon helt annan än den jag o alla andra i tvåtusen år sagt att han är?! Typ.

1 gillning

Läste ut Alkemsiten i helgen. En riktigt bra bok, ok handling men herregud vilket vackert språk. Imponeras av hur en människa ha den förmågan att utrycka sig så vackert. Så vackert skrivet att jag inte ville boken ska ta slut. Ser verkligen fram emot att läsa den igen.

2 gillningar

1 gillning

Då ska jag ge dig ett ännu bättre tips, att lyssna på den som ljudbok på engelska, uppläst av Jeremy Irons. Språket, rösten!! Del av min årliga sommartradition, lyssnar om den varje år!

1 gillning