Vad mycket reklam det är i forumet nu

Min enda Patreon-prenumeration är till en podd om programmering, “Soft Skills”. De tar 1 USD / månad för att bli inbjuden till deras Slack. Jag skulle betala 10 kr per månad för forum-tilllgång här, men om det bara handlade om att ta bort reklam så skulle jag strunta i det. Då använder jag ublock.

De har också en högre nivå där man kan få en “shoutout” i podden om man donerar ett visst månatligt belopp. Det skapar ett social tryck, där man hör hur många andra som är med och betalar.