Jag får popup annonserna trots Patreon.
Har nyligen bytt kort för betalning, kan det vara något som strular där?
Exact samma trodde jag. Trodde jag blivit utsatt för länkswap och tryckte på tillbaka knappen för att undvika ladda ner nått tokigt.
Gällande patron, varenda tjänst nuförtiden ska ha “bara” 50-100 kr. Det blir snabbt en stor hög pengar som går ut varje månad.
När jag är inne på telefonen kan jag inte lyssna på musik samtidigt för att diverse annonser börjar spela upp ljud. Hjälper inte att pausa annonsljudet heller för då börjar nästa spela upp osv. Otroligt irriterande.
Ja dessa popups ser verkligen horribla ut, iallfall på mobilen, är det google ads som är så hemska? Det är precis som flera andra skrivit scamannonser med dålig layout och ger intrycket av att man fått malware på telefonen. Finns det inget bättre alternativ?
Sen tycker jag det är helt självklart att patreon medlemmar ska slippa reklam, vi betalar ju direkt istället
@janbolmeson be adprofit ta bort Googles vinjett-annonser (som vissa beskriver som “pop-ups”) så kommer de försvinna.
Jag fick erbjudande om att köpa kryptovalutor när jag klickade på denna tråd.
Känns
“Betala för att slippa reklam”. Känns påtvingat och helt fel syfte. Skapar bara en irritation hos mig.
Upplever det mycket mindre påtvingat om man får en anons när man scrollar i en tråd än när man klickar på länken för att byta tråd och får en popup som täcker hela skärmen. Jag tycker inte det ger ett seriöst intryck och har sagt upp tidningsprenumerationer för att man måste klicka bort en annons innan man kan börja läsa trots att man betalar.
Sen vet jag inte om innehållet riktigt speglar filosofin här riktigt… borde gå att filtrera bort typ crypto osv?
Nu är jag väl en representant för den mörka sidan här, eftersom jag kör annonsblockerare. Men jag skulle nog inte klara en internettillvaro utan. ![]()
Men, det jag vill tillföra är det pinglan är inne på:
Jag får upp reklam när jag lyssnar (via Spotify) och sitter jag så till att jag inte kan hoppa framåt reagerar jag om det är ekonomireklam. Detsamma gäller YouTube om jag nå’n enstaka gång tittar i luren (där adblockern inte riktigt vill funka alltid).
Jag hör/ser t ex hellre bil- eller resereklam (som inte intresserar mig) än erbjudanden om dyra ekonomitjänster eller rent ut av kryptoreklam, som går helt stick i stäv med RT-filosofin.
Jag har ingenting emot reklam i sig då jag förstår att det behövs. Men kan inte lyssna på musik på mobilen och gå in på sidor som har någon typ av videoreklam eller rörlig reklam för då pausas musiken och det är irriterande då jag läser mycket på språng liksom (kör Pixel 6a med Chrome).
Att vara Patreon för att slippa reklam skulle jag joina lätt!
Jag är med i Patreon, men ser fortfarande reklam…
Med i patreon, ser reklamen, känns som hyfsat oproffsiga pop-up som ger dåliga vibbar. Innehållsmässigt känns vissa också som de också ha tveksam inriktning jämfört med RT’s huvudspår.
Känns spontant rimlig med reklam (ett fantastiskt forum och tjänst helt gratis) så länge den inte går emot filosofin och budskapet i övrigt.
Reklamfritt påverkar inte mitt intresse för patrion dock (däremot har patrion bråkat för mig när jag försökt gå med, och sedan har latmasken i mig tagit överhand).
Jag är fortfarande patreon, men gick ur i veckan på grund av att jag sitter lite i
en ekonomiskt just nu. Ser inga annonser idag, men gissar att min adblocker kommer blocka även när mitt konto blir normalt.
Reklam är ok, popups är
!
Kan nästan lova att folk kommer hoppa över till webbläsare som blockerar reklamen då.
Nja, inget jag stör mig på. Finns värre saker på Internet i så fall.
Ser ut som 90-tals internet reklam. Eller virusmakros.
Opopulär mening, men jag uppskattar att reklamen kommer som popup. Då kan jag sränga den och sedan läsa tråden i lugn och ro.
Tycker det är mycket mer störande med reklam mellan var tredje inlägg eller en banner längst ned på sidan som man kan råka trycka på i tid och otid.
Andvänder android.
Jag ser aldrig popup varken i iPhone, iPad, MacBook, iMac, Androidtelefon, stationär PC, bärbar PC, stationär Linuxdator eller bärbar Linuxdator.
För mig är frågan om ”Patreon eller inte” inte kopplad till reklam. Jag accepterar reklam och inte bara på RT. Tidigare körde jag med adblocker men ett antal viktiga.sajter har infört ”adblocker-blockering”.
För mig är Patreon mer kopplat till någon sorts mervärde. Det är i sin tur kopplat till att äga min egen tid, alltså att enkelt kunna välja att vara med på saker som inträffar på fasta tider. Just nu kräver allt sådant planering och då blir allt sådant omständligt.