Av ren nyfikenhet och kanske lite som inspiration undrar jag, vad önskar du dig i julklapp?
Nått hållbart, nått du ändå tänkt köpa, nått lyxigt, eller kanske ingenting.
Av ren nyfikenhet och kanske lite som inspiration undrar jag, vad önskar du dig i julklapp?
Nått hållbart, nått du ändå tänkt köpa, nått lyxigt, eller kanske ingenting.
Fred på jorden.
Bidrag till kolonilottshinken, ullstrumpbyxor och en varm ullmössa.
Men viktigast är att få kunna fira. Har inte firat klassisk Jul sen 2019 på grund av pandemin. 
Varma sockor och handledsvärmare.
Jag önskar mig en MoBar
Bäst med saker som jag ändå skulle köpa men slipper om jag får det istället! Champagne och annat vin går bra!
Jag önskar mig ingenting, men hoppas på att få någonting som jag ville ha.
Håller med, önskar mig ingenting direkt. Brukar köpa det jag vill ha bara, enklast så ![]()
Det bästa man kan få är ju upplevelser, särskilt upplevelser man inte kommit på själv än att man vill göra!
Det kan vara något så simpelt som att “Här får du ett presentkort på 1 styck kompisdejt, jag har köpt nya fisbees så jag tänkte att vi skulle ut och testa dom och köra lite frisbeegolf”.
Denna typen av upplevelse är bra av 2 anledningar
I min släkt är det bara barnen som får presenter på julen i princip. Eventuellt nån julklappslek med “symboliska” presenter för vuxna.
Köper bara till min hustru. Räknar bara med att få från henne. Mamma kommer eventuellt att ge mig något jag har sagt att jag vill ha från hennes hem!
Ja, det är bara från min fru (och eventuellt barnen) som jag får julklappar.
Och eftersom jag och min fru har gemensam ekonomi, så gäller det att klura ut något som är värt mycket i något annat än i pengar att ge varandra.
T.ex. förra julen gav jag min fru en bunke som gör att man kan göra popcorn i micron av vanliga popcorn frön, hon älskar popcorn, men gillade inte att göra dem och micropopcorn är slösigt.
Rymdraket
Helikoter
Ubåt
Dodge charger hellcat
Min fru säger dock att alla ovanstånde är för dyra så brukar få strumper. Är nöjd med det då det finns inget som är så tråkigt som att handla kläder
Mvh
Fredrik
Hej Tomten, jag önskar mig:
Tack på förhand!
… Dessvärre tror jag inte jag får något av detta. Detta är min stående lista varje år. Det är nästan som att Tomten inte läser mina brev
Sänkt ränta.
Du kanske skickar de till fel address? Här påstår de att han bor i Rovaniemi, men jag trodde det var till Tomteboda man skulle skicka breven jag…
Ved
Tofflor
Lägre ränta och inflation
Lagom med vind och billig el
Fred på jorden
Snälla barn
En bra bok (just detta brukar jag få iallafall
)
Fick googla vad en Sega Homestar Flux var för något. Wow!
Samma gamla vanliga:
Verktyg och maskiner jag inte har.
Finare alkohaltiga drycker som man inte provat innan.
Jag önskade mig som barn. Nu är jag vuxen och önskar mig ingenting.