Nej, även mitt efterföljande inlägg utan länkar blev flaggat. Vem som flaggade är redan fastställt.
Tyvärr ligger sannolikt en politisk agenda bakom flaggningen.
Tråkigt att sådant sprider sig även i detta forum. ![]()
Ja, det är lite trist, men inte så mycket vi kan göra åt. Jag har kollat på det, ser ingen anledning att ta bort inläggen, även om jag tog mig friheten i att ta bort din fråga @Anonym om frågan om motivering. Det lär vi ju inte få reda på. Jag ser dock inga problem med inläggen och har låtit dem vara kvar.
Gör jag någon miss i modereringarna hoppas jag att ni ger mig feedback på det. 
Tack
Du gjorde rätt som tog bort min fråga om motivering. ![]()
Kan inte förneka att det förekom lite negativ affekt med i bilden när jag skrev.
Så här i efterhand förstår jag inte varför jag ens ställde frågan.
Inser att det kunde hällt bensin på elden, och det var aldrig min avsikt
Vad bestämde du dig för? Kan du sammanfatta med en mening eller två vad det är de diskuterar i filmerna?
Jag låter andra agera försökspersoner av ett vaccin som tagits fram på rekordtid. Verkar det fungera och att det inte är massa biverkningsskandaler kanske jag tar det sedan. Jobbar hemifrån och ser minimal smittorisk och känner inte att jag behöver stå längst fram i vaccinationskön.
Förtydligande:
Jag kommer att ta vaccinet när det blir min tur.
Utfrågningen pågår mer än två timmar så blir svårt att sammanfatta men man diskuterar bland annat:
- Svenska befolkningens rädsla för att vaccinet tagits fram för fort:
- Svenska befolkningens ( i princip felaktiga) uppfattning om att vaccinet inte har någon påverkan på smittspridningen då man kan smitta även om man är vaccinerad.
Alla i expertpanelen kommer att ta vaccinet.
O kr, är varken rädd för smittan eller vaccinet.
Jag betalar också skatt men bedömer alltså att det är värt mer för just mig. På skatten betalar vi ca 600 kr för vaccinet. Eftersom jag bedömer att det är värt 16000 kr så är det ju en smal sak för mig att vaska min skattebetalda dos.
Runt 1 000 kr. Min vardag skulle inte förändras väsentligt om jag fick vaccinet eller inte, upplever inte att jag behöver göra så stora uppoffringar. Däremot skulle det kännas skönt att vara “färdig” med covid, samt att inte riskera att smitta familj eller vänner.
Om vi kan strunta i de etiska och moraliska aspekterna varför inte stjäla? Men om inte tillfället dyker upp kan jag tänka mig att betala ett par tusenlappar för att slippa influensa och låta någon diabetiker eller 70-plussare dö istället.
Jobbar inom sjukvården och blev vaccinerad för knappt 2v sen. Helt självklart för mig. Är glad och hoppfull att det äntligen händer Ngt. Har personligen varit Mkt kritisk mot svenska coronastrategin ända från början. Det verkade helt orimligt att Sverige vet Ngt som andra länder inte vet. Nu står vi här med mängder med döda. En hel del patienter visar sig redan ha långtidseffekter av Covid 19. Och inte att glömma undanträngningseffekterna där patienter med vanliga sjukdomar inte fått/ behöver vänta på behandling. Och slutligen vi inom sjukvården är helt slutkörda.
Tack @LBw för jobbet som ni gör för oss alla i vården. 
Jag gillar gratis. Har redan haft Covid, men även om så inte var fallet vill jag inte betala för det. Hade betalat några tusen för att få mina förädrar vaccinerade tidigt dock.
Redan haft covid-19 så 0kr. Har inget emot att vänta och hoppas att de som behöver vaccinet får det först.
Precis samma här. Någon som känner att de ger de trygghet får mina doser.
Jobbar inom vården är ung och frisk och tackar nej till vaccin. Jag är vaccinmotståndare tycker naturen ska ha sin gång och jag gillar inte biverkningar.
Att människor ska dö alltså. Hellre att många dör eller får biverkningar av viruset. Snygg position du har där herr “jobbar inom vården”.
Jag håller med! Det är ju genialiskt. Jag vill även tillägga att alla som exempelvis har en inflammerad blindtarm kan få dö. Likaså alla med hål i tänder osv…låt naturen ha sin gång, det blir så mycket enklare då. Darwin at it’s finest.
Jag antar att du även är emot alla med glasögon också? Naturen måste ju få ha sin gång även där tänker jag. Eller varför inte alla som har skor på fötterna. Det kan ju inte anses vara naturligt? Vi är ju trots allt djur.
Ni som vill betala för att få vaccin kan nu även göra det. Leif GW Persson berättar för Aftonbladet att han har betalt för att få vaccinet nu. Tydligen något alla kan göra.
Han säger att ”privatpraktiserande, legitimerade läkare” kontaktat honom efter Aftonbladets artikel.
– De kan ge mig det där omgående och det är tydligen helt i sin ordning, säger Leif GW Persson i TV4.
– Undrar varför man inte upplyst om det? Jag hade ingen aning om det.
Han säger att det ”inte var så dyrt” men att det naturligtvis kostade pengar.
Som sagt, i detta tankeexperimentet sätter vi ett pris på vad det skulle kunna vara värt utan etiska problem. Jag kommer inte kringgå kön eftersom riskgrupperna ska få det först. Hade det inte varit för den detaljen så hade jag varit besviken att han inte nämnde vilka.