Om det blir för jobbigt, så kan jag ta hand om lite! ![]()
Nu träffar frågans kärna. De flesta frågor likt denna blir klassiska “Jag skulle köpa ny bil, nytt hus till föräldrar, säga upp mig, träna mer, resor” osv men sen efter allt det där nyrika människor gör. Vad sen när det har gått några år?
Speciellt med en summa som denna där bara avkastningen du får blir ett problem i sig, även fast ett angeläget sådant. Det blir så mycket pengar så det känns fel att inte göra något med dem.
Säkert i början men frågan är vad du skulle göra med kapitalet efter några år. Det blir då din vardag. Men varje dag får du runt 130’000:- bara i avkastning på ditt kapital. Något man bör använda på något sätt.
Jag hade inte behållit speciellt mycket av det. En eller flera stiftelser hade startats med syften om att stötta och gynna ungdomar och kanske främst tjejer på olika sätt. Spontant inom idrott och entreprenörskap i första hand.
Hade nog sparat så pass att vi kan bygga drömhuset och kan sköta om det.
Kanske skänkt en Miata till mamma som drömt om en så länge jag kan minnas. Risken är att hon säljer den för att hon inte kommer använda den tillräckligt, men det är hennes beslut.
Redan gjort. Kolla här:
Jag hade hittat sätt som mina pengar skulle kunna göra mest nytta för mänskligheten under min livstid och i stiftelseform för framtida generationer. I närtid skulle jag gärna stötta lösningsbolag i tidig fas med riskkapital. Bara för att få lite fart på den gröna omställningen.
Jag hade gjort en lista över släkt och vänner jag önskar ge några miljoner till. Så hade jag gjort det tydligt att det är en absolut engångsföreteelse. Vill inte ha insmickrande lycksökare till ”vänner” som hoppas på nästa bonus.
Så tänker jag att några tusen hektar fjällnära skog vore bra att pyssla med.
Skänkt en del till släkt och vänner samt engagerat mig (mer) för miljö och klimat.
Och spara lite mer än nu. ![]()
Jag hade sagt upp mig på fläcken till en början. ![]()
Sen flyttat ut i skogen på nån gård utan grannar. En bra början. ![]()
![]()
Förmodligen varit avundsjuk på de som hade 10 miljarder.
Haha ja det är en variant det med ![]()
Köpa en privat bodyguard i storleken världens starkaste man, Magnus Samuelsson tex. sedan klä ut killen i Conan barbaren kläder. Själv kör jag enbart blöja, inga andra kläder. Sedan får han bära mig runt i en baby Björn sele.
Kanske även bete mig illa mot random folk som har fysiskt ansträngande arbeten, samt lågavlönade.
Börja säga saker som - vet du vem jag är, till folk jag inte vet vilka dom är.
Troligtvis skulle jag bli paranoid och inte veta vilka mina vänner var, bli utnyttjad möjligtvis rånad och sedan låsa in mig i ett fort, bygga ett harem med avancerade sexrobotar. Leva på hämtmat , dö i förtid.
Skulle väl göra allt jag tycker är kul första året, sen är det bara att knarka och dö.
Hade byggt upp idrottsanläggningar i min hemstad och möjliggjort till stor variation av idrott. Också donerat konstskulpturer och dylikt till varenda jäkla rondell samt byggt upp fina parker.
För eget bruk hade man självklart lyxat till. Dock får man tänka på att allt medför underhåll och service. Vill inte ha 100 människor som springer in och ut ur huset.
Leka rik och infiltrera lobby-verksamheten i världen för att påverka global politik så det blir en bättre och fredligare värld.
Men vem är jag att tro att det är möjligt…
Jag skulle köpa den mest skyddsvärda skogen för att låta den stå orörd!
Intressant, berätta mer om varför du tror att serien ”Exit” är på riktigt. ![]()
Vet inte vad serien exit är.
Då har du något att se framemot!
—
Jag hade skickat in 100 miljoner till AIK fotboll, 100 miljoner till AIK hockey och 100 miljoner till huvudföreningen.
Resten hade gått åt till ett mer eller mindre spektakulärt förfall antar jag. Folk verkar inte kunna hantera den typen av summor, jag är också folk. ![]()
Titta på den och förundras över hur väl den stämmer överens med det du skrev. Ett gäng finansmän som får sina kickar från alltmer avvikande eskapader med droger och prostituerade. Mycket underhållande för oss som vet att det sitter mängder med folk i stugorna och tror att det är nån form av dokumentär ![]()
Sluta jobba inom vården och bara ha det gött!!!
Lämna andrahandslägenheten och bosätta mig i Skottland. Skaffa hund, köpa en campervan och resa runt och bara vara i naturen, resa, måla, fotografera, träffa vänner och ha ett fantastiskt gott liv!!!
Skänka pengar till organisationer som hjälper hemlösa. Få möjlighet att hjälpa människor i hemlöshet!
Sedan skulle jag starta så många katt och hund hem som jag har råd med
. Wow vilken dröm!!!