Vad tränar ni på gymmet?

Sommartid tränar jag i hemmagym. Just nu håller jag på att gå ner i vikt så jag har lagt ner mina mål i dom tre stora. Det är så svårt att se några framsteg i dessa när man ligger på kaloriunderskott och det blir så negativt med träningen då.

Nu kör jag istället discotträning. Dvs högreps i biceps triceps axlar o bröst. Försöker få ihop tio set i veckan på varje muskel.

Vintertid kör jag crossfit och kör helt enkelt det som serveras på passen. Dvs mycket varierat.

Vill man lära sig göra chins/pullups trots att man är en blekfet gubbe i 40årsåldern med fetma grad 1 på bmiskalan så rekommenderar jag varken gummiband eller latsdrag. Istället gör man chins/pullups närmare marken så man kan hjälpa till med benen under hela vägen upp och ner, men bara så mycket man behöver. Dvs sätt en stång i ett rack i en höjd där rumpan nästan når golvet när armarna är i utsträckt läge och ha benen lite framför och hjälp till med dom. Så börjande jag och nu kan jag göra 3-4 några riktiga chins/pullups trots att min vikt är 100+.