Ja och nej. Det spelar ingen roll vilket däck du väljer för TPMS. Sensorerna sitter fast i ventilerna, de har en livslängd på ca 5 år innan batteriet är slut. Ett fåtal sensorer går det att byta batterier i men osannolikt att du har sådana, då byter man istället hela sensorn. När man byter sensorer så SKA även ventilerna bytas (alternativt byta packningar i dem vilket oxå är osannolikt att du har ventiler med utbytbara packningar och att verkstan har de packningarna).
Men alla bilar med TPMS har INTE sensorer. Nästan alla VAG och Volvo bilar har inga sensorer utan de mäter med indirekt med hjälp av bland annat differens i rullomkrets.
Efter att ha kollat tyska adacs test av året runt däck så slog jag till med testvinnarna Goodyear Vector 4 Seasons Gen -3. Dyra som f-n visserligen och första gången jag verkligen köpt dyra däck.
Innan ni går igång med kritik så läs på länken eller hitta videon på Youtube. Året runt däck blir bättre och bättre och för mig boendes i Skåne så lär däcken fungera bra året runt.
I Skåne går det väl att räkna dagarna med snö/is under ett år tämligen enkelt Dessa dagar kanske ändå bilen kan få stå eller framföras lite extra försiktigt?
Kommer antagligen själv testa några liknande för att ha under mellansäsongerna (innan det är dags för dubbdäck på höstkanten eller innan skifte till sommardäck på våren). Bor strax utanför Göteborg så det kan vara ganska otäck halka här vintertid när det pendlar runt nollgradigt. Du får gärna rapportera när du känt på lite olika underlag och situationer med de nya däcken