Här kommer en redogörelse över dagens lunch. Eller en vetenskaplig undersökning om man så vill. Alla aspekter som kan påverka resultatet har tagit hänsyn till och undersökningen följer alla metoder som är praxis inom vetenskaplig forskning.
Jag stod vid två McDonalds-stationer och klickade synkroniserat igenom köp av två (2) cheeseburgare. De båda köpen avslutades så gott som samtidigt. Den ena burgaren betalades med mitt Klarna-kort, den andra med mitt Northmill-kort. För att inte framstå som ett jävla ufo undvek jag att beställa en 3e burgare på samma sätt utan nöjde mig med att samtidigt kolla upp vad Revolut tog betalat för 1,65 euro, vilket var burgarens pris här i Spanien.
Klarna. 18,12 sek
Northmill. 18,12 sek
Revolut. 18,22 sek (avgiften om ytterligare 18 öre avser avgift om man slår i taket för gratis växling)
Jag besvarar följdfrågorna på förhand.
Finns det några svagheter i undersökningen? Nej
Är inte priset på cheeseburgare högt? Jo, hutlöst!
Är verkligen två decimaler tillräckligt? Ja!
Vem fan äter cheeseburgare i Spanien? Egentligen inte jag. Jag är dessutom typ vegetarian men vad gör man inte för vetenskapen? ![]()
Crowdfunda gärna för att möjliggöra fler vetenskapliga undersökningar kopplade till valutapåslag.