Var handlar ni mat och varför?

ICA och Lidl.
ICA för att det ligger bäst till, passerar den ett gäng gånger i veckan samt att de är överlag billigast här.
Lidl för att jag passerar regelbundet en sån med och det blir lite variation på maten :slight_smile:

Jag har inte etiit på 4 dagar, efter räkningar fins kvor 1000 kr.priser gått upp vad ska man handla får deta pengar mat får 3 dag .månad har 31 dag .Jobbade 30 år ,jag är pensioner

Har inte Plus, så kan inte läsa. Vad är huvudpunkterna att ta med sig från artikeln?

1 gillning
1 gillning

Oavsett vilken matkasse man väljer så förutsätter jag att det är dyrare än att handla själv.

Ja, de stora varuhusen måste ge någon superrabatt på basvaror som ägg, mjölk eller bröd, för att få in kunderna innanför dörren. När kunden väl är inne så brukar de lassa i den extralånga kundvagnen för de har hört att det är “billigt att storhandla”. Sen så skyltar de med lite snacks och godis till mello/damfotbollen/EU-valet/rosa månaden/halloween/påsk. En väldigt genomtänkt köpupplevelse som genererar några av de högsta vinsterna bland företag i konsumentled.