Det som händer är att vi hamnar efter när andra länder köper. Det kommer driva upp priset på Bitcoin och andra länder kommer kommer bli rikare medan vi som inte äger Bitcoin blir fattigare (relativt)
Dogecoin och Bitcoin är två helt olika saker.
Dogecoin är en meme och Bitcoin är de bästa pengarna som finns. Enda likheten är att de bägge två klassas som krypto.
Det är ingen som sagt att El Salvador inte är ett skitland. Du sa att de faila med Bitcoin som reserv, jag sa emot dig. Det har ingenting med El Salvador i övrigt att göra.
Är väl bara att mina skiten om man nu vill det. Varför man nu skulle vilja det.
Trump kommer inte att köpa några shitcoins på binance. Varför skulle han? Är väl bara att börja mina? Ingen vill ha de dyraste tulpanlökarna i sin valutareserv.
För att Bitcoin är de bästa pengarna som någonsin funnits. De finns bara 21 miljoner, det går inte korrumpera, det är helt transparent, det är tillgängligt för alla som har internet, det är delbart. Finns hur många fördelar som helst. Det har alla egenskaper av perfekta pengar.
Länder kommer att inse detta - köpa Bitcoin - andra länder får fomo å gör likadant - priset går upp
Det är volatilt för att bitcoin är i en prisbildningsprocess. Med tiden kommer det att stabilisera sig.
Heller inte så att det är en hemkokad teori. Tjeckiens centralbankschef har föreslagit att de ska köpa Bitcoin för flera miljarder euro för att ha som reserv och ett femtontal stater i USA har det just nu uppe som förslag. Den som är först kommer vinna.
Tack för svar. Vi får se.Jag köper inte FOMO’n men har inte heller patent på sanningen. Uppskattar en ärlig dialog Tror däremot att majoriteten av västländerna kommer lansera egen statlig kryptovaluta så då är frägan vad händer med BTC, ETH i en sådan scenario. Skulle tro att den blir obsolete. Men den som lever får se.