Vanliga konsumenter handlar med en app. De behöver inte förstå baslagrets P2P Network.
Om jag bara fick en satoshi för varje halmgubbeargument ![]()

Vanliga konsumenter handlar med en app. De behöver inte förstå baslagrets P2P Network.
Om jag bara fick en satoshi för varje halmgubbeargument ![]()

Den har ju bevarat värdet bra om man zoomar ut lite och köpte för 15 år sen.
intressant dock att den dykit under 88k. Vi får se vad som händer över de nästa par veckor. Snart nästan köpläge ju
Och nej jag trollar inte om detta nu inte var tydligt. Kanske faller till låga 70k ändan. Börjar bli spännande i alla fall vara sig man betraktar BTC som en gigantisk lottery ticket eller ej.
Så kan man förvisso se det. Men om vi jämför med guld så har guldet bevarat sitt värde mycket bättre i år än Bitcoin. Än så länge. Men detta bekräftar (åter) tesen litegrann att Bitcoin är en följare till Nasdaq-100. Faller detta index så faller Bitcoin med.
Jag var ironisk. BT för mig är som att spekulera i frimärken eller rolex-modeller.
Med frimärken eller Rolex har du åtminstone nåt du kan vidröra så de kanske till och med är bättre investeringsobjekt i det långa loppet. Vem vet. Det som fick mig att “abandon ship” var det faktum att var och varannan profil på instagram youtube etc. hade profilbilder av Saylor eller BTC i alltmer stigande fart. Kanske det är en bra sälj-indikator ![]()
Bitcoin är ju volatilt så man får mäta genomsnittlig uppgång per år. Sedan är det kanske inte helt pålitligt att använda en möjlig korrektion som sista mätpunkt.
Det du viser är ju deflation vs inflation. Menar du att visa att BTC är en bra investering i långa loppet? Jag är inte så säker på att det faktiskt är det men ingen av oss har en spåkula heller.
Det är nästan så man kan ställa klockan efter poster som dessa. Bitcoin går upp några hundra procent för att sedan dippa 10-20% och exakt denna kommentaren kommer varje gång.
Är väl inte så annorlunda från att du kan ställa kalendern efter peak aktivitet i tråder som dessa när krypto når nya ATH varje vecka. Min kommentar var riktad mot påståendet att Bitcoin är digitalt “guld”.
Exakt, precis samma fenomen som personerna som hoppar på och köper bitcoin och altcoins på ATH och förväntar sig snabba cash.
Oavsett vad du är intresserad av att köpa/investera i så är det nog inte så klokt att basera dina beslut utifrån profiler på instagram eller youtube som lever på uppmärksamhet.
På veckobasis ibland nej, på 4 års cykler hittills ja.
Och just nu på REA! ![]()
Nja kanske inte riktigt rea än. Jag skrev ”snart köpläge” om du läste ovan. Jag tror btc skall längre ner. Oavsett ger det ju möjligheter i alla fall. Jag har själv spekulerat i Btc under en del tillfällen men jag vidhåller att jag ser det som just det och inte investering. Ha en tjusig dag nu😉
Ja exakt. Mäter man priser i bitcoin blir allting billigare. Eftersom expansionen/inflationen av fiat kommer ske för alltid — det är designat så
Menar att det potentiellt är en perfekt värdebevarare på lång sikt, som precis som guld, parerar monetära expansionen.
Menar att det är en potentiellt bra investering eftersom det sker en tillväxt av användare/kapital vilket kan fortsätta ge god avkastning.
Med risk såklart.
Bitcoin har historiskt sett många korrektioner på 20-40% under en tjurmarknad så är inget konstigt. Vi är nu nere ca 22%.
Vi hamnar dock lite off topic i tråden nu, då den bör handla om intresset i Svergie. Finns massa andra trådar som diskuterar värdet med bitcoin.
Uppskattar att du utvecklar lite på räsonemanget, @zpatrik. Jag var egentligen inte ute efter att klanka ner på någon heller.
Exempel på hur Bitcoin smutskastas (indirekt) av media.
Attacken utfördes mot börsmäklaren Bybit och kryptovalutan Ethereum, ändå används en bild med Bitcoin och texten nämner varken Bybit eller Ethereum.
Resultatet blir att alla oinsatta tror att bitcoin blev hackat och är extremt riskabelt.
Inte konstigt att intresset är lågt i Sverige.
Eftersom bitcoin är “need-to-know basis”.
Förklaras väldigt bra av Michael Saylor i denna intervju med Tucker Carlsson: https://www.youtube.com/watch?v=wdJFeSY8UVk&t=2s