Han har inte skrivit något på länge. Och han var tidigare väldigt aktiv, så han har nog dragit även om han inte begärt sig anonymiserad.
Kan också ha bivit satt på “paus” och satt i skamvrån ett par veckor, dvs de kan inte lägga in några nya inlägg. Tror några som blev väldigt förolämpade av andras indexfonder och blev lite väl högljudd fick den varningen. 
Jag har valt att lämna på egen fri vilja.
Du kommer vara saknad!
Ta hand om dig och hoppas du nån gång hittar tillbaka hit 
Tråkigt att mista din röst här, tack för det du bidrog med!
Jag tycker det är så jävla sorgligt att du lämnat. Du ifrågasatte alltid med din egna kunskap, logik och resonemang. Jag kan bara hoppas du kommer tillbaka men förstår också det omöjliga att slåss mot väderkvarnar där ditt argumenterande rinner av dom som vatten på en gås.
Ha d gött!
Trist, men du är ju här?
Ah den, till och med jag dolde den tråden till slut då den spårade ur totalt.
Hoppas de som är kvar i forumet stannar, men försöker hålla TS i fokus i stället för sitt eget ego.
Många har bra vinklar, kunskap och argument, men det blir ibland så otrevlig och hög ton att i alla fall jag väljer att läsa andra trådar. Så det som kunde varit läsvärt försvinner. 
Nej, det är en numer helt borttagen tråd och en privat diskussion mellan flertalet berörda parter, moderatorer och Jan som varit relevant.
Jag kommer inte diskutera detta i en öppen tråd eller i privata meddelanden med icke berörda parter.
Jag skulle även önska att det slutar spekuleras om hur och varför. Icke berörda parter saknar hela bilden.
Inte länge till.
Skulle som sagt önska att det slutar spekuleras.
Tråkigt! Kommer att sakna din sakliga kunniga stämma. Tack för det du bidragit med.
Kommer sakna dig jag med @Nightowl
Hoppas att du då låter ditt konto vara kvar ändå så vi som uppskattar din kunskap hellre läser ditt nick i gamla trådar än ett tråkigt anon. Eller såklart ännu hellre omprövar ditt beslut någon gång i framtiden.
Jag kan bekräfta att det förts en privat diskussion mellan ett stort antal användare och samtliga moderatorer. Utkomsten blev att några få bad om att bli borttagna, alla andra är fortfarande kvar här ännu så länge.
När man ber om att bli borttagen gör vi det med vad mjukvaran erbjuder. En användare med färre än 16 inlägg kan vi radera inklusive alla inlägg. Har användaren fler än 15 inlägg än så kan vi bara anonymisera användaren. Att anonymisera utan möjlighet för andra att härleda det anonymiserade innehållet till en specifik individ är att likställa med fullständig radering. Det är därför vi ber den snart anonymiserade användaren att själv radera inlägg och annat som den inte vill skall ligga kvar, innan vi trycker på knappen och anonymiserar kontot.
Tråkigt att det inte gick att hitta en lösning som var gångbar för alla. Men om ni tyckte er privata diskussion var mentalt påfrestande så kan ni kanske trösta er med vetskapen att det förmodligen ändå inte var riktigt lika ångestladdat som att ha personalmöte med Tino Sanandaji på Bulletin:
Fantastisk skvallerpress!
Jag tycker nog att man som användare har ett visst ansvar själv vad man lägger upp på internet. Det är väl känt att once on internet, always on internet.
Men man kan också dra paralleler till tiden innan internet, när man skrev insändare till den lokala dagstidningen. Då kunde man inte ringa upp och be om att alla inlägg raderas efter publiceringen.
Kan du berätta vad det handlade om? Var det om den heta situationen i ”momentum tråden” (tidigare Pellepennan tråden) för ngn vecka sedan? eller något annat?
Privata diskussioner måste ju kunna föras. Precis som man PMar individer kan man PMa i en grupp för att diskutera ett separat ämne. Inte konstigt för mig men jag vet ju inte vad det handlade om.
Såklart måste ni moderatorer diskutera hur man ska hantera olika situationer så det blir likartat. Inget konstigt med det.… men detta verkar vara något annat.
Jag kan uppriktigt säga att vi inblandade moderatorer gjorde vårt yttersta för att hitta en lösning på problemet.
Tyvärr misslyckades vi med detta och vissa användare valde att lämna forumet.
Det stora misslyckandet är att ni moderatorer behövs överhuvudtaget. Hade vi skribenter bara uppträtt som vuxna och visat hänsyn till varandra hade problemen aldrig uppstått.
Det är vårt misslyckande, inte ert.
Nu har jag raderat samtliga inlägg, användaren och tagit bort referenser till användaren som ni andra har haft i era inlägg. Som alla kan se blir det ett antal luckor i innehållet i denna och andra trådar. Det är därför jag och de andra moderatorerna är tacksamma om ni inte pratar om anonymiserade konton, då det kan leda till en situation som denna. Tack
.
Vill någon bli borttagen, vill vi att ni skriver till oss moderatorer.
Egentligen inte. Det handlade inte om en specifik tråd utan ett större skeende över tid som vi försökte förändra till det bättre. Det hade eskalerat mot slutet och då agerade vi. För oss moderatorer är det inte en fråga om rätt eller fel, utan att skapa ett så bra samtalsklimat som möjligt på forumet.