Vem pillar minst med sitt investerade kapital under 2024? 💾

Yes!! Jag har lyckats att vinna över Jan iallafall :grin:, Àven om det Àr frÄn hans lekhink, indirekt sÄ Àr mitt portföljbyte ocksÄ det.

Uppdatering, innehaven har börjatssÀlja av idag, sÄ jag vann över Jan pÄ det berömda hÄret!

4 gillningar

Varför inte dricka upp flaskorna istÀllet?

1 gillning

Klyddigt
 Alkoholskatt + moms + de var köpta för oskattade pengar via bolaget. :rofl:

Men tanken slog mig. :rofl:

Jo, faktiskt. Har tÀnkt mycket pÄ denna kommentar de senaste dagarna:

3 gillningar

4 gillningar

Har 50k i ISK frÄn utdelningar som mÄste Äterinvesteras snart.
Vet dock inte om jag vill köpa mer av aktier jag redan har eller vikta om utdelningarna till en global indexfond :thinking:
Blir det pill om de gÄr till en fond? :laughing:

Beror pÄ, Àr det en grönsaksfond, oxfond, kycklingfond eller kalvfond? :rofl:

1 gillning

Blir livstids förbrukning om jag lÀgger allt i dina förslag. FÄr jag kombinera med indexfonder? :laughing:

1 gillning

Det gÄr bra, bara du blir nöjd och undviker framtida pill. :wink:

1 gillning

Dricka alla flaskorna kommer sedan garanterat generera ytterligare bra och visa investeringsbeslut :sweat_smile:

Det Àr detta de menar nÀr de sÀger fullinvesterad.

1 gillning

Jag tÀnker att jag vill maxa genomsnittstiden som mina pengar Àr investerade, sÄ jag kör in dem i portföljen sÄ snart som möjligt, och tar ut dem sÄ sent som möjligt. För enskilda kronor kan det sÀkert bli lite konstigt att man sÀtter in lite pengar en mÄnad och tar ut dem nÀsta mÄnad, men i genomsnitt fÄr kronorna sÄ mÄnga börsdagar som möjligt, och det borde löna sig i genomsnitt.

SĂ„ jag bryr mig inte sĂ„ mycket om investeringshorisont krona för krona–jag tĂ€nker att i stort kommer mina pengar sitta investerade lĂ€nge.

Även:

4 gillningar

Är det nu det stora no-pill testet kommer?

Kvar i ”inget pill gĂ€nget” omröstningen kommer första maj!

Men testas, verkar mÄnga göra varje dag, nÀr man ser hur mÄnga som pillar. :see_no_evil:

HÄller tummarna att mÄnga klarar sig! :crossed_fingers:

3 gillningar

LĂ„ng vĂ€ntan till nĂ€sta Ă„r men jag ska börja med en pillfri mĂ„nad, hoppas att maj kan bli första pĂ„ 5 Ă„r🙏

1 gillning

Pillat varje mÄnad i 5 Är? :joy:

MÄnad vecka dag jag vet inte :rofl: det gÄr lite i perioder.

80% stabil del och 20% stÀndigt i rörelse

1 gillning

Hur kÀnns det? Imorgon Àr det mÄnadskoll igen! :blush:

2 gillningar

KÀnns bra :slightly_smiling_face: upp och ner som en bergochdalbana dag för dag.

3 gillningar

Det suger lite att vara utanför leken. Kan man inte köra som i AA. Hej jag heter Jan, jag har inte pillat pĂ„ 10 dagar
 :rofl:

2 gillningar

Easy nivÄn Àr lite sÄ, bara rÀkna alla pill efter första pillet. :blush:

3 gillningar

SÄ gott som inget pill alls i Är, förutom i lekhinken dÀr jag börjat köpa in mig i Proethos fonden pga de nedtryckta priserna i förnybar energi.

I mellanrisk och högriskportföljerna har jag enbart gjort delvisa ombalanseringar enligt plan, alltsĂ„ fortfarande hardcore. Jag mĂ„ste dock medge att det kliar lite i fingrarna, eftersom jag just lĂ€st Antti Ilmanens Investing amid low expected returns och följer @Zino s trĂ„d om allvĂ€dersportföljen. Det Ă€r alltsĂ„ inte precis ont om nya “idĂ©er” :face_with_spiral_eyes:

6 gillningar