Vem pillar minst med sitt investerade kapital under 2024? 💾

Vet inte om jag vinner men jag bestÀmde mig för att köra LYSA bred 90/10 och har jag inte pillat sedan hösten 2019. Valde strategi och har sedan kört pÄ den. Varit otroligt skönt varje mÄnad dÄ sparandet skett.
Dock mÄste jag erkÀnna att nu Àr jag sÄ nÀra att ta bort rÀntorna pÄ LYSA, byta till ett sparkonto och vara garanterad 2-4% utan risk. KÀnns som att jag typ backar pÄ att ha LYSAs rÀntor pÄ ett ISK

Kan inte nÄn motivera mig till att behÄlla LYSAs rÀntor?! :slight_smile:

5 gillningar

BibehÄller pillandet pÄ en nollprocentnivÄ, helt enligt plan. Hundra procent LF Global indexfond. Ligger +16% sedan Ärsskiftet.

Stoppar in sextio frÀscha tusenlappar den hÀr mÄnaden.

4 gillningar

Fortfarande inget pill sen Ärsskiftet :pray:

3 gillningar

Hej jag heter Herr Banan och Àr en stor syndare. Jag ligger i ett lÄngsamt pillande som kommer pÄgÄ en lÀngre tid. Viktar lÄngsamt ned Sverige och viktar upp globalt + USA.

Tar aldrig allt pÄ en gÄng nÀr jag viktar om och dÀrför pÄgÄr det under lÀngre tid, dvs. Är.

Viktar Àven om globalfonder frÄn Avanza till DNB pga kommande förÀndringar av Avanza global. Viktar Àven om mellan olika banker/aktörer.

Aspirerar pÄ att komma sist i denna lek i Är men kanske kan sikta mot toppen nÀsta Är, kanske
 men tveksamt

3 gillningar

Pillat till det bÀttre. SÄlt av enskilda aktier och köpt indexfonder.

Nu Àr min portfölj redo för 2025 och framÄt sÄ 2025 ska jag inte pilla alls. :grinning: Enbart mÄnadspara.

5 gillningar

Nu Àr det maj, hur har det gÄtt?

• Easy! SĂ„klart jag Ă€r kvar och rĂ€knar varje pill!
  • Normal! SĂ„klart jag hĂ„ller mig till min plan och pillar bara nĂ€r det behövs för balansering!
  • Hardcore! SĂ„klart jag hĂ„ller mig till 0 pill dĂ€r investerat kapital stĂ„r utanför marknaden.
  • Jag har kastat in handduken.
0 röster

Hardcore hallelujah!

MÄste erkÀnna dock att jag loggade in igÄr, för första gÄngen i Är. Bara för att kolla lÀget med tanke pÄ eventuella ombalanseringar. NÀ, inget behov. Dags att glömma hela grejen igen.

8 gillningar

SÄdÀr! Enkelt Àr vackert.

SÄ, handbromsen Àr lossad och nu blir det 60% bitcoin 40% guld? Med 150% hÀvstÄngen naturligtvis.

3 gillningar

4 gillningar

Fortfarande Hardcore :slight_smile:

4 gillningar

Jag med! :blush:

4 gillningar

Hardcore :sunglasses:
– Emerging marketspillsuget stillade sig.

3 gillningar

Har inte pillat alls, dock sÄ har pensionsbolaget bestÀmt att ta ut en fond jag hade ut ur deras utbud. SÄ den delen kommer att omplaceras i nÀrtid.

Men dÄ den omplacering Àr initierat av externa faktorer sÄ bortser jag frÄn den utifrÄn mitt egna pill!

2 gillningar

Är kvar pĂ„ easy, ett liiitet pill sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt i Ă„r

Och den senaste mÄnaden har jag haft sÄ mycket jobb att jag inte ens har haft tid att fundera pÄ att pilla
 :roll_eyes:

2 gillningar

Jag fortsÀtter vÀl pÄ min tidigare inslagna bana :see_no_evil:

:white_check_mark: Ingen ombalansering.
:x::x: Inga Köp.
:x::x::x::x: Inga SĂ€lj.
:x: Inga manuella insÀttningar.
:x: Inget mÄnadsspar.

SÄlde av alla PEAB aktier nu veckan och har tidigare bÄde startat mÄnadssparandet och gjort en manuell insÀttning :grin: dom tvÄ sista var vÀl iof en bra grej för mitt fortsatta sparande men ÀndÄ nÄgon form av pill :sweat_smile:

Pengarna frÄn PEAB aktierna gÄr in i mina fonder istÀllet :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Gjort ett byte detta Är frÄn 100% LF Global (hade dessa pÄ banken och deras grÀnssnitt Àr :nauseated_face:) till 100% Lysa hÄllbar.

Ska inte pilla mer, Àven fast jag i smyg kollar pÄ billiga indexfonder pÄ Savr. :flushed:

3 gillningar

Mestadels Hardcore kvar nu?

1 gillning

16 januaris omröstning.

1 majs omröstning.

I början pÄ januari försvann rÀtt mÄnga ocksÄ, 77 personer har interagerat med trÄden, 17 personer röstade Hardcore i maj.

Hur mÄnga % blir det som Àr kvar pÄ högsta nivÄn? :see_no_evil:

1 gillning

Vi fÄ som Àr kvar fÄr kÀmpa vidare och hÄlla fanan högt :muscle:

3 gillningar

:white_check_mark: Ingen ombalansering.
:x::x::x: Inga Köp.
:x::x::x::x::x: Inga SĂ€lj.
:x: Inga manuella insÀttningar.
:x: Inget mÄnadsspar.

SÄlde och köpte visst lite igen nu i veckan :sweat_smile::see_no_evil:

2 gillningar