Vet inte om jag vinner men jag bestÀmde mig för att köra LYSA bred 90/10 och har jag inte pillat sedan hösten 2019. Valde strategi och har sedan kört pÄ den. Varit otroligt skönt varje mÄnad dÄ sparandet skett.
Dock mĂ„ste jag erkĂ€nna att nu Ă€r jag sĂ„ nĂ€ra att ta bort rĂ€ntorna pĂ„ LYSA, byta till ett sparkonto och vara garanterad 2-4% utan risk. KĂ€nns som att jag typ backar pĂ„ att ha LYSAs rĂ€ntor pĂ„ ett ISKâŠ
Kan inte nÄn motivera mig till att behÄlla LYSAs rÀntor?!
Hej jag heter Herr Banan och Àr en stor syndare. Jag ligger i ett lÄngsamt pillande som kommer pÄgÄ en lÀngre tid. Viktar lÄngsamt ned Sverige och viktar upp globalt + USA.
Tar aldrig allt pÄ en gÄng nÀr jag viktar om och dÀrför pÄgÄr det under lÀngre tid, dvs. Är.
Viktar Àven om globalfonder frÄn Avanza till DNB pga kommande förÀndringar av Avanza global. Viktar Àven om mellan olika banker/aktörer.
Aspirerar pĂ„ att komma sist i denna lek i Ă„r men kanske kan sikta mot toppen nĂ€sta Ă„r, kanske⊠men tveksamtâŠ
MÄste erkÀnna dock att jag loggade in igÄr, för första gÄngen i Är. Bara för att kolla lÀget med tanke pÄ eventuella ombalanseringar. NÀ, inget behov. Dags att glömma hela grejen igen.
Har inte pillat alls, dock sÄ har pensionsbolaget bestÀmt att ta ut en fond jag hade ut ur deras utbud. SÄ den delen kommer att omplaceras i nÀrtid.
Men dÄ den omplacering Àr initierat av externa faktorer sÄ bortser jag frÄn den utifrÄn mitt egna pill!
Jag fortsÀtter vÀl pÄ min tidigare inslagna bana
Ingen ombalansering. Inga Köp. Inga SÀlj. Inga manuella insÀttningar. Inget mÄnadsspar.
SÄlde av alla PEAB aktier nu veckan och har tidigare bÄde startat mÄnadssparandet och gjort en manuell insÀttning dom tvÄ sista var vÀl iof en bra grej för mitt fortsatta sparande men ÀndÄ nÄgon form av pill
Pengarna frÄn PEAB aktierna gÄr in i mina fonder istÀllet