Mot en skuldfri framtid och ett ekonomiskt välbefinnande

Nu var det länge sen jag skrev någon uppdatering här :sweat_smile:

Hur ser det ut nu?

Total Skuld just nu: 658’146 kr, så den minkar inte riktigt lika fort som det gjort förut men det går åt rätt håll iallafall :slight_smile:

På årsbasis så är 2024 rätt så likt 2023 i både utgifter och inkomster, även om 2024 har hittils gett något mer i inkomster än så länge :slight_smile: Vad som inte syns här är matkostnader, kläder och bränsle m.m. utan bara kostnader kommer som räkningar:

Mina investeringar

Som jag har berättat om i Vem pillar minst med sitt investerade kapital under 2024? :money_with_wings: Så har jag gjort en del ändringar hittills under året:

• Jag har sålt alla mina enskilda aktier utom Investor.
  • Avslutat Opti-portföljen och flyttat över det beloppet till Avanza.
  • Gjort om min buffert från att bara vara på sparkonto hos Borgo till att ha 1/3 på sparkonto hos Swedbank och 2/3 på Avanza, som jag beskriver i tråden Buffert för någon i hyresrätt?

Med en större inkomst än jag hade räknat med den här månaden så får jag se om jag inte kommer i mål med några av mina korttidssparmål också, det återstår dock att se för ena bilen måste in på verkstad och skolavslutningar är inte så långt bort så det blir nog en del klädinköp den här månaden med :slight_smile:

12 gillningar