Vem pillar minst med sitt investerade kapital under 2024? 💾

Ett vÀldigt bra pill lÄter det som :+1:

1 gillning

Ja, lite för bra. TyvÀrr bröt det ocksÄ min fyra mÄnader streak av att inte logga in pÄ Avanza. SÄ jag klarade mig inte Ànda till nyÄr (@Maximus).

4 gillningar

Jag kan trösta dig med att det gjorde inte jag heller. :sweat_smile: Fast 2025. DÄ jÀklar! :smiley: NÀr portföljen Àr ihopsatt med rÀtt rÀntefonder blir det #NoPill!, #Logga inte in pÄ Avanza (med vissa fÄ undantag.)

3 gillningar

Grymt strongt med 4 mÄnader ÀndÄ! :smiley: Heja dig!

2 gillningar

Återinvestering av utdelning Ă€r vad jag gjort under Ă„ret.
Allt enligt plan och ingen större skillnad mot vad en fond gör med utdelningarna.

3 gillningar

Okej alla ni som tycker ni pillar för mycket.
Jag rÀknade Ärets köp- och sÀljtransaktioner och jag kommer upp i 221 stycken.
DÀr ingÄr ju mÄnadssparande, typ 60 köp och Äterinvesterad utdelning och ombalanseringar, kanske 30 st. Men resten Àr högoktanigt pill. Mest i lekhinken, men ocksÄ byte till WEBN frÄn Avanza Global.
SÄ jag tycker ni alla sköter er finfint. Jag tar nya tag inför 2025!

Mvh Kroken

3 gillningar

Jag har inte pillat min LF Global index, men jag la till DNB Global Index efter de bytte index pĂ„ LF, och nu undrar jag om de Ă€r onödigt att ha tvĂ„ global indexfonder
men jag tĂ€nker jag ska minimera risken och tvĂ„ global indexfonder dĂ€r jag mĂ„nadssparar 50/50% ska inte vara sĂ„ dĂ„ligt eftersom jag tĂ€nker lĂ„ngsiktigt över 30 Ă„r :smiley:

Det gÄr inte att vÀlja en favorit för 30 Är med dessa fonder de byter index stup i kvarten. Helt rÀtt att ha flera. :+1:

1 gillning

Ok, snart dags för 2025-varianten av trÄden. Har startat den hÀr dÄ @melwa önskade lÀmna över stafettpinnen:

5 gillningar

Har inte pillat nÄgot under Äret. TyvÀrr varit tvungen att pausa sparande ocksÄ dock. En liten kÀlla till Ängest. Kommer bli skönt nÀr reserverna Äterigen Àr pÄfyllda och jag kan Äteraktivera mÄnadssparandet pÄ Lysa.

Loggar dock in dÄ och dÄ. En förÀlder kan inte lÀmna sina barn hursomhelst, Àven om man litar pÄ att de klarar sig galant pÄ egen hand.

2 gillningar

Logga in ibland Àr fullt rimligt, kommer brev frÄn banken eller företaget med dÄ och dÄ, som Àr bra att lÀsa.

2 gillningar

Jaha, Äret tog slut och det har pillats mycket. Ett nyÄrslöfte inför 2025 Àr minst tvÄ pillfria mÄnader, och att mer Àn 50 % fÀrre köp och sÀlj Àn i Är. Det borde jag fixa.

Men jag har initierat försÀljning av Avanza global och Avanza emerging markets för att istÀllet köpa amundi Prime world etf (webn), sÄ i januari blir det inte pillfritt iaf.

Höjdpunkter:

• SĂ„lde 20 % av kvarvarande innehav i Tesla.
  • Köpte mer rĂ€ntor och allvĂ€dersportfölj.

Årets pill i siffror:

98 köp & 31 sÀlj. :confused:

5 gillningar

Jag hade undvikit ETFer, det blir vÀldigt dyrt om man byter ofta.

Talar mest frÄn egen erfarenhet. Som pillare.

Jag trejdar inte i globalt index sÄ det kommer bli billigare pÄ tio Ärs sikt. Kanske kommer göra en ombalansering per Är eller sÄ.

2 gillningar

Hur har det gÄtt för er?

• Lyckades att inte pilla under 2024!
  • Valde att pilla under 2024!
0 röster

Blev inga pill för min del under 2024! Ska göra ett planerat uttag nu i januari, sen blir det nog lugnt pÄ pillsidan Àven under 2025.

Jan har startat en trÄd för 2025, sÄ utmaningen fortsÀtter. :blush:

2 gillningar

HÀr Àr den:

1 gillning

Vad tycker du om Fondo?

Fondo Àr inte snyggt men billigt. Jag vÀljer att ligga under 250000 kr dÀr sÄ att det Àr upp till grÀnsen för investerarskyddet.

1 gillning