Vem pillar minst med sitt investerade kapital under 2024? 💾

Avanza appen avinstallerad hÀr ocksÄ!

3 gillningar

“Byt fond” funktionen alltsĂ„? Det Ă€r samma sak som sĂ€lj-köp bara att man slipper trycka pĂ„ köp.

1 gillning

Du fÄr lÀra dig att pilla för dig sjÀlv! :wink:

Tror att just @Jakke Àr expert pÄ det
 hur mÄnga fondbyten var det 2023? :innocent:

InvÀntar fortfarande mina 10kr/byte! :rofl:

Vet ej :joy::joy::eyes:

SjÀlv hittar jag inte BYT funktionen i Nordnet appan. DÄ gÄr jag in pÄ hemsidan och fixar detta lÀtt :raising_hand_man:. Men just nu Àr jag medveten att det Àr dÄlig vÀg att gÄ :joy::joy: . Det Àr inte appen och hemsidan som Àr fel pÄ. Det Àr vi sjÀlva som mÄste kunna hantera det @Kalle

1 gillning

DÄ var det gjort i Är Àr första gÄngen jag satt ett autogiro in pÄ mina indexfonder har tidigare velat putta in pengarna manuellt men har nu bestÀmt mig för att göra det hela lite mer friktionsfritt fÄr utvÀrdera vad jag tycker om det pÄ slutet av Äret.

Har samtidigt dragit ner pÄ mitt investerande dÄ jag kÀnner att min pengamaskin Àr tillrÀckligt stor för min Älder och jag vill satsa mer pengar pÄ annat som kan öka min livskvalite.

Har för detta Är ett autogiro pÄ 9370kr in pÄ avanza global varje mÄnad :slight_smile:

5 gillningar

Minskat lite mĂ„nadssparande ”bara” till 9370kr i mĂ„naden :joy::raising_hand_man::+1::+1::eyes:

Det kanske Àr lite mot innan? :blush:

2 gillningar

Jag förstÄr att det fortfarande Àr mycket och tar ej det för givet att jag Àr sÄ lycksosam att kunna investera nÄgot alls finns folk som arbetat mycket hÄrdare Àn mig men som ÀndÄ ej fÄtt samma chanser.

För vissa Àr.det jÀttemycket för andra lite beror ju lite pÄ ens livssituation.
Jag har inga barn eller stora kringkostnader sÄ dÄ Àr det ju ej sÄ överdrivet mycket Àven med en medelinkomst men för en ensamstÄnde mamma/pappa med 2 barn sÄ Àr det en enorm summa och jag har full respekt för det.

2023 pendlade mina mĂ„nadsutgifter inkl boende pĂ„ 7-10k per mĂ„nad och har investerat cirka 20-25k per mĂ„nad sĂ„ det blir ju en rejĂ€l nedtrappning det tar dock “emot” att spendera pengar men antar att det Ă€r nĂ„got jag mĂ„ste trĂ€na bort en del utav för jag vill inte bli rikast pĂ„.kyrkogĂ„rden :sweat_smile:

Har tyvĂ€rr sett allt för mĂ„nga i min slĂ€kt dö innan pensionen för att lĂ€gga allt pĂ„.framtiden jag Ă€r.dock glad att jag byggt upp en trygg ekonimsk bas de senaste Ă„ren men börjat inse att jag aldrig lĂ€r bli “nöjd” och mĂ„ste lĂ€ra mig nĂ€r.enough is enough.

9 gillningar

Om man Àr med pÄ den hÀr utmaningen sÄ kanske man kan uppnÄ ett av sina mÄl för 2024, att lyfta min egen kroppsvikt i alla basövningar pÄ gymmet (BÀnkpress, marklyft, knÀböj)

6 gillningar

Kul mÄl! :raised_hands:

Jag kan dra 50kg med min dramaten i alla fall! :tada:

Mitt mÄl Àr att fortsÀtta rensa hemma och sÀlja pryttlarna. :blush:

1 gillning

Det gÄr strÄlande! Inga Àndringar, bara extra sparande och det ser jag inget negativt med!:sweat_smile:

1 gillning

9000 i mÄnadssparande Àr verkligen inte fy skam!! :clap:

3 gillningar

Denna utmaning Àr vad jag behöver för att motivera mig till att inte pilla. Första veckan pÄ Äret har jag lyckats med nivÄn HARDCORE :face_holding_back_tears:

2 gillningar

Bra, bara 51 veckor kvar! :grinning:

2 gillningar

Jag Àr med pÄ NORMAL mode.

Undantaget Àr om mina lekhinkaktier blir vÀrda jÀttemycket för dÄ sÀljer jag av en del. Och fÄr vÀl dÄ meddela mitt misslyckande hÀr. ^^

2 gillningar

NÄgon som vet hur lÀnge man ska lÄta bli att logga in pÄ sitt Lysa för att fÄ mail om att man borde kolla? Det kan ju vara ett delmÄl för oss med Lysa, kanske mer passande i trÄden om hur ofta vi bör kolla vÄra ISK men kollar man inte sÄ pillar man inte :blush:

1 gillning

Jag vet inte hur lÄng tid det tar. Jag kollar i början pÄ varje mÄnad! :blush:

1 gillning