Vem pillar minst med sitt investerade kapital under 2024? 💾

Kolla den hÀr trÄen:

1 gillning

10 dagar och inga fondbyten. Avanza Àr inte pÄ mobilen heller.

7 gillningar

Bra! Ibland kliar det i fingrarna i jakten pÄ historisk avkastning :joy:

1 gillning

Vecka 2 avklarad utan fondbyten och inloggning endast idag för att göra min veckouppföljning. För mig fungerar det bÀst att kolla en gÄng i veckan och fylla i vÀrden i en egen uppföljningsfil för att sÀtta förÀndringarna i ett lÀngre tidsperspektiv. DÄ ser jag Àven förÀndringar i portföljens alla delar i procent och övergripande som en visuell graf.

4 gillningar

Ooops!

2 gillningar

NAAEEEJ! Vad har du gjort!?:joy:

1 gillning

Skulle enbart förbereda lite inför den Ă„rliga ombalanseringen som denna gĂ„ng fĂ„r bli i slutet av mĂ„naden (styra om insĂ€ttningen till AF-kontot och pausa de schemalagda köpen för mer kontrollerad fördelning) och rĂ„kade visst justera globalfond för kommande investeringar av bara farten

Helt och hÄllet RTs fel :joy::joy::joy: lockelsen efter nya rekommendationer blev helt enkelt för stor :laughing: Men de gamla innehaven fÄr vara kvar (tror jag :grimacing:)

2 gillningar

Ledsam lördag! :cry:

5 gillningar

2 veckor avklarade alltsÄ!

2 gillningar

Å nu Ă€r vi torsk redan dĂ„ vi mĂ„ste in Ă„ sĂ€lja av fonder och ta ut cash för att lĂ„na ut till yngsta sonen och hans affĂ€rer som har gott över styr och vi ska försöka minimera hans förluster
lite trött o less dĂ„ vi har flaggat flertalet gĂ„nger att han har för mĂ„nga bollar i luften med för stora risker som med cocktaileffekt nu blivit rejĂ€lt kĂ€nnbart. Det Ă€r lĂ€ttare med smĂ„ barn, dĂ€r kan man mandatet att kliva in och sĂ€ja NEJ. Betydligt svĂ„rare med vuxna barn med entreprenörssjĂ€l

4 gillningar

Ännu ledsammare lördag! :sob:

5 gillningar

Ingen fÄr pilla mer denna helgen! :raised_hands:

:sloth::sailboat::moneybag:

2 gillningar

Jag Àr ute :joy: hade en vÀldigt tydlig och simpel plan med endast tvÄ, tre fonder, men nu har jag pillat, omfördelat och bytt fonder flera gÄnger redan, nu sitter jag i en isk flytt med hela innehavet till lysa frÄn avanza för att försöka bli av med mitt skadliga beteende.:crazy_face:

3 gillningar

Ingen bra helg detta

2 gillningar

Varför skulle det sluta med en flytt till Lysa ? Hoppa mellan hÄllbar och bred ? 90/10 vs 100/0 ? RÀntor eller sparkonto auto ?
Och dessutom kommer Avanza och Nordnet inte försvinna för du hoppar till Lysa
. Pillgenen lever kvar

Kanske försöka ta tag i det verkliga problemet istÀllet ?
Obs jag Àr likadan sjÀlv

Upplever att mÄnga ser lysa som en sista anhalt till frihet men det tror jag inte pÄ , hjÀrnspökena kommer leva vidare ÀndÄ, dÀrför kör jag vidare med Avanza och med hjÀlp av vissa knep har jag Ätminstone inte Àndrat nÄgot hittills i Är (haha) (och Àndrat vÀldigt lite senaste halvÄret)

Och kommer jobba vidare med den mentala biten istÀllet för att tro att grÀset Àr grönare nÄgon annanstans.

4 gillningar

Ingen slump kanske att det i fredags var ”Quitters day”? :grimacing::sweat_smile:

2 gillningar

Jag Àr i alla fall kvar! :heart:

5 gillningar

Bra, jag med :slight_smile:

2 gillningar

Ooops!

Pillade lite till

fast nu med bilförsĂ€kringen (var överförsĂ€krad med “stor plus” helt i onödan) vilket iaf gav en besparing pĂ„ 4 800/Ă„r :partying_face:

FÄr försöka hitta en massa annat att optimera sÄ kanske investeringarna fÄr vila i fred resten av Äret :crazy_face:

2 gillningar

FörsÀkringar finns ofta mycket att optimera. Oftast fÄr man ju ett bra nykund-erbjudande. DÀrefter höjs avgifterna efter 6mpn eller 1 Är typ.

FörsÀkringar, bredband, tv, och alla andra abboneamng Àr bra att se över regelbundet.

1 gillning