Vid FIRE, om någon frågar vad man jobbar med?

Man får variera sig lite.

Hemmaman, min fru är läkare
Gamer, spelar sodoku
Influencer, uppfostrar barn

2 gillningar

Kapitalförvaltare är väl titeln om man nu lever av sitt kapital

7 gillningar

Den var genuint både rolig och jättefin på samma gång. :heart:

1 gillning

Nu när du säger det, så är jag “financial advisor” hos IBKR eftersom jag även kan administrera fruns konton…

1 gillning

“arbetslös”?

2 gillningar

“Ja eeee investerare, ekonomisk oberoende vettu… jaråsatte…”
speciellt om det är nån kille med mycket ego

Gamer/ Trädgårdsmästare

Farmville? :rofl:

1 gillning

när jag pensionerarmig tänkte jag lägga upp ett rollspelsäventyr på Drivethrough RPG och köpa 1 ex själv för 1 EUR så kan jag titulera mig rollspelskonstruktör med

2 gillningar

Eftersom jag fick 113 spänn från STIM förra året så kör jag på titeln “popstjärna” fr o m nu. Det är min största löneinkomst under 2025. :zany_face:

26 gillningar

Man får väl bara säga: ”Förr var jag sån som spar. Nu är jag sån som har.”

13 gillningar

Arbetsfri.

Edit: Fri att arbeta, fri att inte arbeta.

2 gillningar

”Vad jobbar du med?”
”Nej.”

15 gillningar

Underhållstekniker för sciurus rotam(ekorrhjul).

3 gillningar

Den måste jag prova nästa gång det passar :joy:

2 gillningar

Jag kommer att säga att jag är förvaltare. Låter lagom torrt, att man håller koll på lite papper åt folk. Att det är ens egna värdepapper behöver man ju inte berätta.

3 gillningar

Jag säger att jag jobbat färdigt.

Jag kommer alltid förbli ingenjör, men jag är färdig med jobb, och har annat att göra.

8 gillningar

Jag har 95% av kapitalet på sparkonton med ränta på 2,7-4,15% så jag säger till alla att jag är pensionär som 53 åring. Varför ska man slava åt andra när man inte måste frågar jag också och säger att bor man i hus med stor tomt blir man aldrig sysslolös. Speciellt en pensionerad granne som ofta är berusad brukar fråga varje gång hur är det egentligen. Han får samma svar varje gång. Han går runt i grannskapet på fyllan och skvallrar om allt möjligt.

3 gillningar

“Just nu jobbar jag inte.“ är väl ett utmärkt svar. Sen får deras fantasi fylla ut med i fall man är arbetslös eller nått annat.

4 gillningar