Har tidigare haft vimla (privat) och på senare tid hallon. Upptäckte den hårda vägen att hallons utlandssurf var snålt tilltagen och jag var tvungen att köpa extra surf.
Vill gå tillbaka till vimla, men undrar om man numer kan nå dem via telefon?
Har tidigare haft vimla (privat) och på senare tid hallon. Upptäckte den hårda vägen att hallons utlandssurf var snålt tilltagen och jag var tvungen att köpa extra surf.
Vill gå tillbaka till vimla, men undrar om man numer kan nå dem via telefon?
Nej, det är chat eller mail och det tar tid för dem att svara
När vi flyger tar vi med tomma vattenflaskor som fylls efter säkerhetskontrollen. På de flesta flygplatser finns t.om speciella påfyllningsstationer för vattenflaskor.
På vissa flygplansmodeller (långflyg) finns det påfyllningsmöjligheter.
Ja, snålt, men retar mig på att något som basalt som vatten ska kosta minst 35kr x familjemedlemmar x hur mycket vatten man behöver.
Har nog sparat ett par sköna tusenlappar under bara ett års resande.
Detta är väldigt smidigt. Jag läser mig i hur länge ett byte tar (står på hemsidan hos det nya företaget) och jag ser till så jag har en vecka då jag har dubbla abonnemang. Har man strul så har man en hel vecka på sig att lösa det och man slipper stå utan mobilabonnemang.
Testat rövdusch. Urusel idé (du blir inte av med allt du vill bli av med).
Vanligt toappaper 100% effektivare.
Mitt snåltips är väl att INTE snåla där det gäller. . .Möbler tex, jag köpte dyra “klassiska” möbler när jag flyttade för 20år sedan
Dom är lika fina o klassiska idag o jag tror jag kommer ha merparten livet ut.
Min bror (snarare hans fru) har väll bytt soffgrupp 3-4ggr på den tiden då det skall vara “trendigt”
Bra saker i köket, slängde allt skräp o köpte 3st bra grytor, 3 stekpannor o 4st bra knivar. . kommer ha livet ut o slipper “röran i kökslådorna”
Tack för svar, nu har jag beställt abonnemangsbyte på test.
100GB/mån + 50GB för 20kr/mån utan bindnings- och uppsägningstid mot de 109kr/mån jag betalar idag för mindre surf.
Jag lade in bytet i slutet av januari då debitering hos min nuvarande operatör görs i början av februari för februari.
Det borde då inte bli dubbeldebiterat mer än för någon enstaka dag i slutet av januari som jag redan har betalat för hos gamla operatören.
Så här i jultider vill jag tipsa om ett riktigt snåltips som har fler vinster än det ekonomiska.
Drick mindre alkohol. ![]()
God Jul.
Extremt bra tips. Förr köpte jag alltid någon exotisk flaska i samband med utlandsresor. Sedan det kom fram att även mindre mängder alkohol är skadligt har jag slutat dricka helt. Således inga souvenirer på taxfree och aldrig något glas på krogen. Jag märker att jag sparar en hel del på att sluta helt med alkoholen. På köpet kan jag vara en god förebild samtidigt som jag mår bättre
Jag har tyvärr erfarenheten att jag mår betydligt sämre efter träning än efter intag av alkohol!
Vi försöker generellt tänka likadant. Ibland vågar vi dock inte köpa dyra möbler med tanke på att vi har ett litet barn hemma.
Men vilka märken har ni köpt på grytor, stekpannor och knivar?
Vi har testat flera olika stekpannor med mindre bra resultat.
De enda som har hållit sedan ”alltid” är våra Kockums gjutjärnspannor (vi har 2 st). Men vissa rätter är eländiga att göra i dessa då de bränner fast samt ibland så skär sig smaken på grund av järnet…
Använder stekpannor av kolstål i första hand. Har kastruller från märket Zwlling. Har blandade knivar. Där finns utrymme att investera mer.
Brukar räcka med ett par Eccoskor för att de ska hålla ett decennium.
Nu var du fyrkantig tycker jag. Billigast blir det väl att flytta hem till mamma och äta havregrynsgröt och gå i morgonrock mest hela tiden? . (Minimaltipsen är ganska ointressanta tycker jag ) Tips om hur man får sina pengar att räcka längre på kreativa sätt dvs erhåller mer nytta och nöje för mindre utgift är väl de mest intressanta i denna tråd.
Billigast blir det väl att flytta hem till mamma och äta havregrynsgröt och gå i morgonrock mest hela tiden?
Det tycker jag också är ett dåligt snåltips.
Tips om hur man får sina pengar att räcka längre på kreativa sätt dvs erhåller mer nytta och nöje för mindre utgift är väl de mest intressanta i denna tråd.
Jag skrev vad JAG tycker, andra får tycka annorlunda.
För mig faller tipset direkt om man ska resa med Ryanair eller Wizzair eftersom jag då mycket hellre är hemma, andra får självklart tycka annorlunda.
Det känns spontant som att förhandlande om försäkringar vore intressant att ha som ämne i podden. Jag menar nu inte specifikt bilförsäkringar utan försäkringar i stort. @janbolmeson
Handla bara på apotek i butik när det är akut, ofta 10-30% billigare att köpa samma vara i deras online-butik eller på apotea.
Funkar lika bra att beställa till onlinepris på nätet och hämta ut i butiken efter någon timme.