Mobilen är helt klart ett måste, gör ju allt med den. Jag startar inte ens diskmaskinen på luckan längre. I med diskmedelstablett och på med vattnet i 12 timmar. Sen planerar jag diskningen på nattens billigaste timmar. Jag kan till och med sitta på jobbet och programmera disken. Samma med tvättmaskinen, värme, varmvatten mm.
Funderar just på dammsugaren, men den ger en bra upplevelse. En upplevelse i att det är så enkelt att stilla behovet. Det kan vara att bilen är nystädad under helgen men redan på tisdagen ligger det lite grus på golvmatten. Det tar max en minut att gå ut och suga upp skräpet tills det att jag är inne igen. “Faan va fint,” kan jag tänka
Ryggsäcken med sittpall och ryggstöd som ger en bra upplevelse när vi är och fiskar eller ute på pass under älgjakten. Har nog haft den i 15år nu.
Prylar i födelsedagspresent godtas endast från sambon men även där har jag sagt ifrån, jag behöver inget. Julklappsspelet på julafton deltar jag inte i längre. Jag kan lägga till några paket sedan håller jag mig undan.