Visade sig att en så fundamental grej som mellanslagstangenten ej är funktionsduglig.
“Alla produkterna testas och datorerna är fullt funktionsdugliga.”
Leverantören svarade nu på morgonen och sa att jag skulle skicka in datorn för garantireparation för byte av tangentbord.
Hade även en liten skada mitt i skärmen(ej pixelskada utan känns tydligt med nagel), mycket störande.
Ingen direkt respons från leverantören mer än de skickade sin lista på hur de klassificerar sina datorer och att min dator enligt mitt ordernummer var en dator i klass “Okej skick”.
Jag blev då mycket konfunderad och kikade på vad som var uppgivet på kvittot, klassificering ej med. Som tur var så ligger datorn kvar då de har några till i lager och där står det tydligt “Mycket bra skick”.
Jag skickade då en printscreen till leverantören och fick då svar att de antagligen har skickat fel dator och att det stämmer att jag beställt en dator i “Mycket bra skick”. Ursäkten var att de tidigare har haft båda klasserna i lager… Så nu ska datorn skickas tillbaka och bytas ut till “rätt dator”…