Vilken lågprisprodukt upplever du lika bra eller överlägsen andra?

Vi har Gorenje MO20A4W Man kan stänga av både ljud o display om man vill.

1 gillning

Det ska den inte, den ska plinga :face_with_peeking_eye:

1 gillning

Bryr mig inte om vad ni har på er/stoppar i er, men köp inte kinagrejer till era barn för att spara några ören.

Eldorados våtservetter, inga kemikalier, perfekt i bilen, i garaget och på stranden.

1 gillning

Ullared har mycket bra produkter, brukar bland annat köpa på mig årets klädbehov när vi gör vår årliga utflykt.

Sånt man har nära kroppen under långa perioder, som kläder, är kanske inte så vettigt. Frågan är dock hur mycket som är kvar efter första tvätten.

Från samma artikel:

I Sverige har lågprisjättarna Shein och Temu stadigt vunnit mark, så pass mycket att Svensk Handel i somras gick ut och varnade för att sajterna hotar svenska företag och jobb. Konsumenter riskerar även att köpa produkter av dålig kvalitet då man lyder under olika regelverk.

Mycket i svenska butiker är ju dock exakt samma Kina-skit fast 3-4x dyrare, så skicka vidare besparingarna till konsumenten. Jag skulle mycket hellre köpa produkter producerade i Europa, men ska jag ändå köpa Kina-skit kan jag lika gärna kapa bort mellanhänderna som ger absolut noll och inget mervärde. Rena parasiter.

Det var säkert asnajs när man började skicka all tillverkning utomlands men ändå tog ungefär lika mycket betalt för produkterna, inte lika roligt när samma utlänningar börja sälja produkterna direkt till dina gamla kunder. Lång näsa på det.

6 gillningar

Garant/willys mellanmjölk med extra lång hållbarhet är minst lika bra som Arlas och Skånemejeriets mellanmjölk.

2 gillningar

Mikroljud är ondskan självt :joy:

Min Samsung har en hemlig ljudavstängning om man håller inne Child lock o Stopp. Finns inte ens i manualen :person_shrugging:. Trycker man så är det sen tyst för evigt :partying_face:

2 gillningar

Fast de försvinner inte när du tvättar, de åker ut i vårt grundvatten, går inte sila bort i reningsverket.

Fast nu läser man inte många negativa medier om Kina trots att de är skitigste landet i världen i utsläpp och export av utsläpp, verkar ok för alla bara de är billigt, gärna efter vi tvingat ner vår egen industri med idiotregler, sen shoppas de glatt från andra håll som inte förljer dessa idiotregler.

Mäserskolkaren borde åka till Kina och demonstrera, funkade bra i EU, nu är vi snart på botten. :wink:

1 gillning