Det gör nog dom flesta eftersom det är olika produkter…
Nu var jag väldigt otydlig, menar ifrån hens lista. Eldorado<mutti
Det är sant att Mutti är bättre. Däremot är det inte lika givet att skillnaden är märkbar i en gryta tillsammans med en massa kryddor.
Jo det är de.
Men man måste betala tull och moms när man köper på Aliexpress, eller hur?
Det är löst sen några år.
Undrar vad tänkte på när de valde det namnet… ![]()
Du behöver betala de avgifter som gäller. Dock har de flesta större sajter (jag antar även AliExpress) numera avtal med PostNord. Det innebär att avgifterna ingår i priset du betalar för varan. Någon extra avgift från PostNord (som tidigare var aktuell) tillkommer inte då. Det är ju den avgiften som hela frågan handlar om. De underliggande avgifterna kanske handlar om 10-15 kr för de allra flesta varor.
Jag beställde själv senast från Amazons ”Kina-försäljning” och där fungerade det utan några tillkommande avgifter. Amazon har börjat konkurrera med bl.a. AliExpress på Amazon Marketplace.
Verkar som AliExpress lite tappat greppet.
Mina två senaste beställningar tog 4 respektive 2 månader. Efter denna lång väntan kom inga varor utan fastade efter ankomst till Sverige. Första leveransen fick jag pengar tillbaka för men den senaste ligger under reklamation.
AliExpress logistik verkar vara lite skakig just nu.
2nd hand. Införskaffat allt ifrån jeans (Jack n Jones), skjortor (Gant) och flertalet innebandyklubbor på Erikshjälpen detta år. ![]()
Väggfärg Nyans från Rusta så bra och fina kulörer även om man inte bara vill ha vitt.
Även deras Tandborsthuvud Fresh & Go är så bra gillar dem bettet en Oral-B och som tur är passar till Oral-Bs tandborstar ![]()
Läs trådarna om Sellpy om du är intresserad av second hand.
Jag förstår inte vitsen med tändrör öht, på med några vedpinnar bara och fjutta på
så får man en smaskig röksmak på köpet
Brukar köra sån där elektrisk grillstartare som jag bara lägger kolet på. Funkar supersmidigt om man har närhet till uttag

Sådär känner jag inför elektriska tändare, tändrör och dylika skapelser
Toner till färg-laserskrivare. 500kr från amazon (ej orginal) med frakt. Orginal kostar 3000kr på NetOnNet.
Kan någon rekommendera en micro med få knappar eller vred, men med högerhängd dörr?
För övrigt älskar jag gubbdagiset Jula och deras prisvärda arbetsbyxor och fritidsbyxor.
I somras målade jag om vårt vita staket med Rustas vita premium fasadfärg. Grinden målade jag med Coloramas svindyra jotun grundolja och demidekk infinity färg. Blir kul att se hållbarheten på det hela. ![]()
Håller med. Tror inte riktigt på lågprisalternativ när det gäller måleri utomhus men jag kan ju ha fel.