Vilken klocka är bäst om det viktigaste är offline kartor (helst utan dyra abonnemang) , gps och musik (typ Spotify eller youtube music)?
Jag kör Garmin Forerunner 245 Music. Jag tycker det är en fantastisk LÖPARklocka med ett grymt interface. Föredrar knappar före touchskärm. Sen är det sjukt bra att skärmen alltid är synlig. Har nog aldrig känt att den saknar något…. Dessutom har den Spotify, så man slipper ta med telefonen, funkar jättebra.
De funktioner som saknas, kartor, triathlon m.m. har jag ingen faktisk användning av. 245 Music är mer än tillräcklig, för de flesta och till ett bra pris.
Varför behöver man offline kartor? Räcker inte GPS? Som mäter sträcka, far osv och sen när du synkar med telefonen så ser du på en karta i mobilen.
Många vill veta var de är när de är ute och springer/följer sträckor som de planerat hemma
Ok då förstår jag. Ja så fall är inte 245 tillräcklig. Jag springer enbart på kända sträckor, där jag vet var jag ska springa.
För offline-kartor så är det 955 eller Fenix 7 från senaste generationerna. Om du inte tänker dig väldigt långa strapatser och behöver Power Modes som 955 saknar så är ju 955 klockren.
Kolla DCRainmakers filmer om de på Youtube.
Jag är inne i garmin-träsket och har flera av produkterna.
Gillar att kunna se all statistik på ett och samma ställe sen.
Kör med en Fenix 6S som fungerar kanon(även offline kartor). Men prylig som jag är hade jag antagligen köpt en Epix om det var aktuellt med uppgradering idag.
Hörlurar när jag springer har jag fastnat för mina gamla Jabra 65T active som sitter väldigt bra på mig.
COROS Pace 2 är ett intressant alterantivt med tanke på priset som tränings/tävlingsklocka/multisport
Tänk på detta med Garmin:
Samma här, tyvärr är det inte det billigaste träsket och vara i men smidigt med all data på samma ställe 
Forerunner 305. Men vilka minnen som poppar upp…
Jag behövde hänga ut min i trädgården en halvtimme innan jag skulle ut och springa för att GPS:en skulle synka. ![]()
Du behöver iof inte kartor för att följa en planerad rutt, det klarar modellerna utan kartor. Det är snarare om du behöver planera om när du är ute och springer och inte har telefonen med dig som det kan vara användbart.
Så var det, det var lagom och lägga ut klockan när man skulle börja byta om
. Sen fick man koppla upp klockan med sladd mot en dator för att synka den, jag tänker ibland hur sjukt smidigt det är nu när klockan synkar själv med Wi-Fi
Behöver man Spotify premium för att streama musik på klockan när man springer?
Jag köpte en Garmin Forerunner 245 Music men lämnade tillbaks den igen. Jag trodde att den skulle kunna hantera bokmärken i poddar i Spotify appen ungefär på samma vis som du seamless går mellan dator och telefon. Men det gjorde den inte vilket blev en dealbreaker för min del. Så nu kör jag vidare med min gamla Garmin och får fortsätta att släpa med mig telefonen
.
Av den anledningen har jag börjat fundera på en smartklocka med e-sim istället. Men kanske finns det stöd för det jag beskriver i någon annan modell av löparklocka?
Fulländad är den inte, garmins utvecklare har en del kvar att jobba på, jag hade också önskar att man kunde öka lyssningshastigheten, men andra märken kanske har fler funktioner?
För att synka spellistor så behöver man det
Tänkte mer på att man måste ju ladda ner låtarna på klockan för klockorna har väl inte uppkoppling för att streama? Syftar på Garmins klockor.
Synka spellistor har väl aldrig krävt premium? 
Varför inte gå över till Polar? 
Alla ni som har massa musik- och poddrelaterade krav, Apple Watch? Bortsett från att den behöver laddas oftare än man byter kalsonger så verkar den väl vara en hygglig kompromiss som klarar de sporter som motionärer utsätter den för.
Sorry men brast här ut i garv
Vad är det du shoppar för ngt under löpturen?
Du behöver Spotify premium för att ladda ner spellistor och sedan lyssna på dessa offline. Garmin-klockorna kan inte streama musik via uppkoppling.