Vilken riktning vill vi att RT håller?

En annan sak jag funderat på är att allt fler avsnitt har kommit att handla om ett annat ämne än privatekonomi. Tänker speciellt på avsnitt 202 och 204, men det bubblar upp i nästan alla avsnitt när det blir lite diskussion. Ämnet jag pratar om är företagande, eller mer specifikt entreprenörskap. För mig känns det inte så intresserant, men jag tror det finns en stor publik. Du har inte fundera på att låta dessa frågor yngla av sig till ett annat varumärke @janbolmeson ? Typ BolagTillsammans med fokus på att starta och driva företag, styrelsearbete och hela riskkapitalaspekten.

9 gillningar

Jag håller med dig men samtidigt känner jag personligen på bloggen “Vad finns det mer att ta upp om sund investering och privatekonomi?”. Jag är förvånad över hur kreativa de är på att komma nya ämnen att prata om för i mina ögon har de redan, flera gånger om, tagit upp allt gemene person behöver för att säkra sin ekonomiska framtid.

3 gillningar

Jo, det är en utmaning. Speciellt om du håller dig inom spåret investeringar. Men privatekonomi är ju bredare än så tänker jag. Ovan nämnde jag exempelvis familjejuridik. Sedan finns konsumentfrågor, försäkringar och hela området hushållsbudget. Dessa frågor har inte fått så stor belysning i RT. Men kolla hur stort ämnet är genom att studera tidigare avsnitt av P1-programmet Plånboken:

2 gillningar